Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orkar inte längre

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Orkar inte längre

Jag hatar mig själv, och jag orkar inte längre. Känner mig helt värdelös och bråkat med min vän så nu är han arg på mig. Jag klarar inte mer jag har bestämt mig. Det är bäst jag försvinner då får jag ro och folk slipper bli besvikna på mig det är bäst så

Vad händer om du nu genast skickar ett kort meddelande till honom?

Där det framgår:
    - Att du mår dåligt av att ni bråkat.
    - ev att du inte mådde så bra innan (om det var så)

Inte direkt urskuldande. Bara säga kort att du är ledsen. Tex "jag känner mig så nere efter vårt gräl, jag var nog dum..."

Inget om att han kanske också gjort fel (det är hans sak att svara det i så fall).

Om du skickar snabbt kan ältande o ågren minska. Så brukar det iaf vara för mig. Annars växer saken i mitt huvud.

Du är inte värdelös. Du är bra.
    Dessutom hjälper du en massa andra härinne.

Comment

Han vet jag mår dåligt. Ingen ide messa honom nu. Det är inte bara grälet mått dåligt ett tag nu och finns ingen hjälp att få så jag har ingen att prata. Skickat en en egen remiss till psyk men tar minst tre månader skulle räkna med mer sa dom sen om de bedömer de kan hjälpa mig är det lika långt tid inan man ens får påbörja terapi. Dvs då är vi framme i sommar så långe kan inte jag vänta på hjälp. Behöver hjälp nu, inte om et halvår. Det är nog det som är det jobbigaste att inte kunna få prata om hur jag mår alla bara slätar över det. Orkar inte ha det så här längre, har ingen ingen ork kvar till kämpa

Comment

Hej emil...
        önskar att jag kunde skriva något som förändrar din situation. Det är så sjuuukt jobbigt att kämpa mot sina inre demoner eller vad man nu kallar det. Ibland vill jag bara ge upp, men det blir så dyrt när livet är den insats man har!

Ibland talar jag om för mig själv att rycka upp mig ur min sorg, självömkan och negativitet.... det funkar ibland. Nu har jag grinat en stund och tyckt synd om mig själv för att mitt liv är piss pga ångest mm. Men jag ska rycka upp mig, diska och lyssna på ngn bra musik... kanske får jag en paus från eländet. Försök du oxå 😉

Vi tar små steg, en kort stund i sänder!!

Comment

• emil i lönneberga
          emil i lönneberga commented
          Editing a comment
          Grinar ochså mellan varven och tycker synd om mig själv sen försöker jag fixa med det som börs

Hej. Det är nog bara en svacka ska du se. Tycker du verkar ge så bra och kloka svar till andra. Prata lite så med dig själv. Läs lite.

Rekommenderar följande
        1. Slowing down to the speed of life
        2. Livet inifrån och ut

Båda finns på Adlibris
        Har du Kindle kan den första köpas direkt på Amazon

Mår du inte bättre efter att ha läst någon av dessa ska jag äta upp min gamla halmhatt

Comment

• emil i lönneberga
          emil i lönneberga commented
          Editing a comment
          Ok, får kolla upp dessa böcker lite svårt ta in från böcker men får ge det en chans

Hoppas det är bättre nu.
        Jag kom på en sak till. Ibland har jag skrivit ner förklaringar om hur jag mår, känner, tänker och enstaka ggr är det riktat som ett brev till den person jag vill förklara för. Det är aldrig meningen att skicka eller att nån annan ska läsa. Bara ett sätt att strukturera grubblet.

Sen när jag läser det mycket senare (när jag är nere) kan jag upptäcka att jag grubblat på samma sak förr. Då är en del ältande liksom redan gjort.

Vet inte hur tydligt det här blev men för vissa hjälper det att skriva ner tankar för att bli av med dem.

Comment

• Fletcher
          Fletcher commented
          Editing a comment
          Ja detta ältandet... vaknar upp och så är det igång. 😂 Får väl försöka skratta åt det.

Citalopram!! En magisk liten tablett. Jag mådde OTROLIGT dåligt hela hösten. Har alltid varit emot droger men kände att jag gör allt för att få må lite bättre. Att börja med dessa tabletter är bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Du kommer må bättre med dessa piller och du kommer inte uppleva att hela Världen raseras för "småsaker". Lycka till!

Comment

Ätit, rena rävgiftet tar jag aldrig mer igen. Fick kroniska sömnproblem av den medicinen. Plus blir självmordsbenägen då jag äter ssri då de stänger av känslolivet är känslomänniska och jag måste få känna jag klarar inte av gå runt och va likgiltig blir helt avstängd av sådana mediciner. Plus jag vet att får jag terapi så kommer jag må bra igen, Srri tar bara bort symptomen på ens dåliga mående, inte orsaken de får man ta med terapeut.

Comment

Working...
          X