Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Kan inte tänka klart!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Kan inte tänka klart!

Ligger här i ett hotellrum med min syster och har ångest. Är mitt i en livskris med ett långt förhållande som tagit abrupt slut när jag bland annat fick reda på otrohet i mängder. Den här helgen var det meningen att jag och mina syskon skulle göra något kul ihop, så nu bor vi på hotell och ska på en show imorgon.

Min ångest kom när jag såg en liten fläck på min kudde. Det såg ut som blod. Har OCD och har tidigare varit väldigt rädd för blodsmittor men kommit över det ganska bra. Försökte att inte ta så allvarligt på det utan tog bort örngottet. Ignorerade att fläcken hade rört ena änden på täcket. Först gick det rätt ok men sen kom rädslan. Fick katastroftanke efter katastrofanke och nu är jag inte säker på vad som är det rationella att göra i det här. Känns som att jag fått på mig och i mig bakterier eller virus och att jag kan smittas. Tänker på olika situationer imorgon och funderar på att åka till akuten pga panikångest och för att få veta om det inte är någon fara.

Jag behöver hjälp med att vara rationell: Är det någon verklig fara för smittor eller är det bara tvång?

Snälla hjälp. Hoppas att någon är vaken.

Hej fina du!

Jag har själv haft OCD under ett par år, men nu är jag "friskförklarad". Jag förstår din ångest, din panik. Vill helst inte ge några försäkringar till dig, vet att det blir värre då med tiden. Du verkar ju förstå att det är katastroftankar, att det i så fall inte är särskilt rationella tankar. Försök lyssna på vad DU borde göra, inte vad panikångesten säger. Det är ju just ångest! Tvångstankar är endast tankar, även fast de kan vara så jobbiga!

Vet inte riktigt om det här var svaret du ville ha, men ville ge någon respons iallafall!

Styrkekramar till dig!

Comment

Har du gått i terapi för din ocd? En av terapeutens uppgifter bla är att ge dig verktyg för kunna hantera ev bakslag. Det har tydligen din terapeut misslyckats med. Så var du borde göra är att söka terapi igen. Vad hade du tänkt de på akuten ska göra? De tar inte prov om de inte misstänker du utsatts för smitta (vilket du inte har de kräver mer för ta ev prover) så du lär bara bli skciakd till psyk där du blir sittande i flera timmar för sen träffa någon idiot till överläkare som kommer prata med dig i 5 min och sen skicka hem dig. Lägg den tiden på söka efetr en bra terapeut som är van jobba med folk som lider av ocd, troligtvis har din pojkväns otrohet triggat din ocd. Inte ovanligt när man råkar ut för något jobbigt att man förskjuter sin ångest och i ditt fall triggar ocd. Så vad känner du för din pojkväns otrohet, hur känns det fokusera på det i stället

Comment

Working...
      X