Announcement

Collapse
No announcement yet.

aspergers + är djupt deprimerad

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aspergers + är djupt deprimerad

Tack för hjälpen*
    Last edited by deadlyjack; 2016-05-04, 00:21.

Om du blundar och tänker dig in i hennes situation en stund så tror jag nog du kan förstå att hon i detta läget vill ta det lite lugnare, att i alla fall just nu inte är läge för henne att gå in i en relation med dig. För även om hon gillar dig och skulle vilja lära känna dig mer så kan det med att du har svårt att leva dig in i hur andra mår och känner tillsammans med att du är mitt i en egen process att försöka att komma underfund med dig själv göra att hon känner hon inte vill gå in i något just nu.

Du kan kontakta din vårdcentral och få en tid hos läkare för att diskutera eventuell medicinering. Men det kan vara svårt att få en tid direkt och det kan ta tid för medicinering att börja verka. Så någon snabb lösning är det inte.

Klart det gör ont när någon du vill mer och hon backar. Klart det gör ont att brottas med de problem du har, vad det beror på att du känner och fungerar som du gör. Det är naturligt att både vara rädd, ledsen och förtvivlad.

Vissa terapeuter kan, om det går att ordna praktiskt, erbjuda att träffas flera gånger i veckan under en kortare period. Om speciell kris där en hel veckas väntan känns för lång. Kanske kunde du kontakta din terapeut och höra efter om det är möjligt?

Du är mitt i en känslomässig resa där du modigt försöker göra något åt ditt mående. Olyckligt att du samtidigt fick kärleksproblem. Tyvärr så måste det nog få göra ont en tid innan det blir bättre. Hoppas att det blir bättre snart.

Jag är ingen expert, bara några funderingar.

Comment

Tack för hjälpen*
      Last edited by deadlyjack; 2016-05-04, 00:21.

Comment

Vet inte, men kanske kan man få de känslorna för att man är en människa som är mitt i en kris?

Comment

Working...
        X