Announcement

Collapse
No announcement yet.

Distanslöshet Asperger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Distanslöshet Asperger

Hej,

Jag undrar hur distanslöshet tar sig uttryck hos Asperger? Jag har väldigt lätt för att fastna i tankarna på en person som bemöter mig vänligt och med omtanke. Oavsett om det är en nära vän eller en kollega. Det som får mig att undra är just att jag kan fastna även på personer som inte står mig nära och oavsett kön. Jag är inte bisexuell. Om man är kär i någon så är det inte konstigt att man tänker på den personen men det är inte såna tankar jag har utan mer att jag vill att den personen ska kontakta mig mer. Att t ex få ett mail från den personen på en oväntad tid på dygnet gör att jag vill och hoppas att det ska ske igen. Och då hoppas jag inte bara en gång utan många. Så att det blir jobbigt till slut. Är detta tvångsmässigt eller distanslösthet?

Tpfh

Det låter inte tvångsmässigt. Mer som en drift att vilja ha en vänkontakt. Alltså ett sätt att ha en nära vän.
    Är det bara en person i taget eller flera samtidigt?

Jag kan fastna för en person och då bleknar alla andra även om de skulle varit intressanta om jag träffat dem vid annat tillfälle. Min fixering kan sitta kvar länge, ett par månader eller något år. Och det är oftast kopplat till attraktion, vilket ditt intresse ju inte var.

Comment

Working...
    X