Announcement

Collapse
No announcement yet.

add/adhd eller asperger?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• add/adhd eller asperger?

Jag tänkte att säga att jag är inte ute efter någon diagnos, utan snarare undrar om det finns en möjlighet att jag har add/adhd eller asperger. Jag kan börja med att jag har alltid varit annorlunda från alla andra, när jag menar annorlunda menar jag verkligen det Men samtidigt har jag alltid varit omtyckt av andra, men när vänner ska försöka bli närmare vän med mig uppstår det oftast att han/hon slutar att vara med mig helt eller lär känna mig och sedan sviker mig... Jag har ofta framstått som "klassens clown" och en dem som gjorde dem sakerna andra inte vågade. Under tonåren blev jag mer så, jag kunde stå i ett hörn och vänta på att någon kom och sedan skrämma dem eller göra "öppen nacke" på en i skolan. Även fast jag höll på med detta för några år sedan, vet jag inte varför jag gör sådant. I nutiden har jag lugnat ner mig. Men det konstiga med mig är att jag på iq test fått högre än 120 iq, men i skolan har jag inte fungerat. Jag tror det kan bero på koncentrations svårigheter eller nått. Jag har ingen aning. Men jag vet att problemen i skolan inte beror på min intelligens, utan något annat. Exempelvis innan jag ska göra ett prov (några veckor innan) kan jag mer än mina kompisar, sedan efter provet visar det sig att jag nästan har presterat sämst i klassen och så har det varit i princip under hela min skolgång. Proven känns helt enkelt inte anpassat till mig, jag tror att jag kanske borde göra muntliga prov i skolan för att gynna min optimala kapacitet i skolan. Notera att jag hade lite svårt lära mig läsa och skriva som yngre. Sedan märker ni även att jag hoppar från tankegång till tankegång, men det får ni leva med

Working...
X