Announcement

Collapse
No announcement yet.

testa det här ni med PMDD!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• testa det här ni med PMDD!

hej!

jag är en tjej som fick diagnoser PMSD/PMDD efter att ha pratat med gynekolog i februari -15 och jävlar vilket helvete det har varut,, det är nog den värsta diagnos jag fått och då har jag levt med panikångest till och från men jag vill iaf berätta om en lösning för mig (ta i trä...) som har fungerat så att ni därute som inte vill knapra antidepp varannan vecka kan få hjälp och det är värt att testa!

det är PROGESTERONKRÄM som man kan beställa från nätet (naturlig progesteron) som heter female balance !!

jag har testat i två månader nu och min depression som var det värsta för mig har lättat betydluigt och jag har lite kanske "vanlig" pms typ blir sugen på choklad och kanske får nån finne.. .vilket är en enorm skillnad från att ha det som att två veckor i månaden drar man ner en svar rullgardin och ingenting funkar längre.. har även testat akupunktur, p-piller, andra piller som finns på apoteket och heter femal balans men dom gjorde ingenting för mig. kanske alla är olika men det är ivk fall ett tips att googla på progesteron, det har att göra med nivåerna man har i kroppen så man smörjer på salvan en gång per dag i två veckor ca (man måste ha koll på cykeln) och sen slipper man skiten =)

hoppas det kan hjälpa ngn! vet hur hemskt det är.. gynekologerna har inte koll p ådetta nämligen

Intressant lider av pmdd men jag testade akupunktur och alla besvär försvann helt inte ens finnar dök upp mensen kom som en överraskning varje gång då jag inte hade några besvär inan som signalera att den va på gång. Nä tyvärr är det extremt lite kunskap om pmdd en läkare trodde jag drev med henne men som tur var så hade jag en påläst terapeut som är väldigt kunnig om pmdd bara det tyckte jag var skönt att få reda på att jag inte va tokig veckan inan mens utan att det fanns ett namn på det.

Comment

Fågel fenix ah var bra jag testade akupunktur också men det hjälpte faktiskt inte ett skit för mig men tror jag kanske hade lite för starka problem med ångesten eller så är alla bara olika.

nu tar jag både premalex och progesteronkrämen och det är bättre men kan fortfarande bli väldigt agressiv. hur gammal är du?
      /caroline

Comment

Hon ja gick hos sa att på vissa funkar i te akupunktur ang pmdd. Men på mej funkade det slutade få på akupunktur kommit tillbaka lite men i te i närheten av hur det var förr. Kan bli lite gråtmild men det kan jag ta. Ska bli 46 i år så hoppas på snart ska komma in i klimakteriet lider dessutom av myom så får äta medicin under mensen då jag annars blöder som en tok. Så ska bli gott när man slipper mens

Comment

Working...
        X