Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deppig före mensen...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deppig före mensen...

Fan! Allting känns skit... Jag vet att det beror på att mensen är på g... men...

Idag har jag känt mig ensam igen.

Jag jobbar så gott som dagarna i enda ensam. På fikarasten sitter jag ensam, på kvällarna sitter jag ensam framför tv:n...Väntar på min särbo, som nästan alltid kommer hem sent och så är man sen dödstrött...

I säng och så sen en ny morgon och ny dag med samma återupprepning...

Blir så less och bitter på mig själv och livet.

Kunde lika gärna vara död!

Känner du alltid så innan mensen, övrig tid mår du bra då? Kan va så att du lider av PMDD det är jobbigare än PMS. Det som funkat på mig är akupunktur mot pmdd´n. Bor du i gbg kan jag rekommendera fungera där kostar det dessutom bara 80 kr gången.

När man har PMDD är det inte ovanligt med självmordstankar dagarna inan mens, man kan få fruktansvärda utbrott, gråter för absolut ingenting, blir jättenere och fruktansvärt känslig. Lilla grej så flyger man i luften eller bryter ihop helt.

Även ssri har visat sig ha positiv inverkan på pmdd, man äter en väldigt liten dos och man äter bara tabl under en viss tid i månaden inte varje dag. Sen regelbunden träning funkar mot det mesta inkl pmdd. Vet hur dj.. jobbigt det är att ha det, men etfer testat akupunkturen försvann mina besvär med upp till 95 procent även de kroppsliga.

men ska du gå till någon och få akupunktur gå till någon som kan detta med pmdd så de vet exakt vart de ska sticka in nålarna.

Comment

Har också grymma problem med PMS/PMDD. Försöker underlätta för mig själv genom att ha en mensapp (Period tracker i mitt fall) där jag skriver ner när jag mår dåligt.

Inbillar mig att jag ser ett samband även fast det ibland känns som att jag har ångest konstant.

Men försöker vara lite snällare mot mig själv dessa dagar även fast det är svårt. Även bra att varna sambon eftersom vår relation tenderar att bli riktigt dålig när jag går omkring och är irriterad/ledsen/deppig och känner att jag inte vill leva.

Det där med akupunktur har jag inte testat, låter intressant.

Comment

Tack!

Fågeln Fenix och algebra.

Comment

Den appen har jag med den e faktiskt bra, rekommenderar den oxå. Om man vet med sig att man blir helt av banan dagarna innan mens kan det vara bra att be sin sambo läsa om pmdd/pms så de blir lite mer lärda om det och inset att vi kan inte alltid styra över våra känslor de dagarna och det kan lätt bli över reaktioner åt alla håll.

Sen är det ändå vårt ansvar att göra vad vi kan för minska besvären och lära oss hantera det men ibland flippar man bara Jag har skällt ut många helt rabiat ibland då jag inte har en partner så brukar det bli kassapersonal/busschaufförer och liknande som får ta det. Och efteråt tänker man, men shit borde fan låsas in

Men som sagt nu är det ytterst sällan, tack och lov

Comment

Det gjordes en bra dokumentär på P1 om PMS.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/55571?programid=909

Skönt att veta att man inte är ensam.

Fågel Fenix: hur ofta kör du akupunktur? Varje månad eller räckte det med en gång?

Comment

I början var det två ggr i veckan sen 1 gång sen varannan osv nu kör jag inte det alls, men ska börja igen för jag märker pmdd börjar komma tillbaka litegrann.

Comment

Ok!

Comment

Working...
                X