Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det något fel?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är det något fel?

Undrar om det är något fel att ha mens flera dagar än det man brukar ha. Har oftast mens 5 dagar men nu ör det 8 dagar. Kan det vara något fel då eller är det normalt?

Nej, det är säkerligen inget fel. Jag vet inte hur gammal du är eller hur länge du haft mens. Men i början brukar det skifta ganska ofta mellan hur länge det pågår. Det kan (vad jag tror) också bero på näringsintaget, eller om man gått ner/upp i vikt. Har märkt att när jag själv äter mer så håller mensen oftast på längre.. Men som sagt det är nog väldigt olika från person till person. Har hört att allt från 2-7 dagar är normalt, men lite mer eller mindre bör inte spela så stor roll.

Comment

Men vill även tillägga att om den forsätter längre än så, och du misstänker att något är fel, bör kolla upp det. Tydligen finns det personer som haft mens som pågått i flera veckor och då är det något som inte stämmer.

Comment

Är 31 år. Och tror den håller på att gå över. Äter inte mer eller mindre än vad jag brukar. Kanske bara är någon period som det är just nu.

Comment

ibland flippar mensen över utan någon vettig anl. Är du stressad eller något, varit sjuk

Comment

Vet faktiskt inte om jag varit stressad. Kanske lite orolig. Har haft mensen i 16 dagar nu. Ska ringa och se om det kan vara nåt fel. Känns inte kul att känna så här! Alltid ska det vara nåt!

"aldrig får man vara nöjd"

Comment

..
              Last edited by jempilini; 2016-08-29, 23:37.

Comment

Nej. Använder inget sånt!

Comment

Besök gyn så slipper du sväva i ovisshet.

Lycka till!

Comment

Ska nog kanske göra det

Comment

Working...
                    X