Announcement

Collapse
No announcement yet.

PMDD??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PMDD??

Jag vet inte ens hur jag ska börja skriva detta. Är så dålig på att starta.

Jag har under en period mått väldigt väldigt dåligt precis innan och efter jag har haft mensen.

Har haft:

*ENORM ÅNGEST!

*Svårt att sova

*PANIKATTACKER MED HJÄRTKLAPPNING

*Humörsvängningar

*Nära till gråten hela tiden

*Kännt mig något rastlös

*Viktuppgång

*Energilöshet, orka ingenting

*Koncentrationssvårigheter

*Huvudvärk

*Muskelvärk

*Ledvärk

*Depression

m.m. Jag orka inte ens skriva allting. Pratade med min gynekolog om det och han rekommenderade p-piller men de funkade inte på mig. Jag blev mycket mycket värre. Det jag undra är, vad gör man när inte p-piller funkar och kan detta vara pmd?

Skulle så gärna vilja veta innan jag blir knäpp.

Jag ska också tillägga att när det har varit som värst så har jag haft självmordstankar.

Comment

Hemskt du har det är ju ingen expert el tjej.Lånade detta från en site:

Hej Jag har också PMDD!. jag fick hjälp av en kvinnoklinik. Nu äter jag SSRI, Citalopram och det har räddat mig! Sök hjälp så du får bli dig själv igen! lycka till! PMDD är en sjukdom,verkligen inte samma sak som PMS... men många tror det tyvärr så man blir inte tagen på allvar...

Tala du igen med din gynläkare. Lycka till Strangeway!

Comment

Jag har bestämmt en tid med gynekologen i morgon, så vi får väl se vad han säger. Jag är dock beredd på att jag kommer att fightas... dessvärre så har de läkare jag har pratat med inte riktigt lyssnat, vilket jag tycker borde vara en given egenskap, att kunna lyssna ordentligt på sin patient.

Comment

Working...
        X