Announcement

Collapse
No announcement yet.

PMDD (eller kanske pmds?)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PMDD (eller kanske pmds?)

Hej,

idag är det dagen före mens och hela veckan men framför allt de senaste dagarna är ett h-vete!!

Jag känner mig totalt värdelös, ful, och framför allt är jag helt övertygad om att pojkvännen är otrogen, jag drömde t.o.m. inatt att han drog med en annan skrattandes åt mig, det enda jag vill är att göra slut eller hoppa från en bro. Det känns som att jag lever i ett kallt och fuktigt hål som äter sig in i mig. En oerhört otäck magkänsla Det värker i halsen av all gråt som vill fram.

Och visst, jag har varit deprimerad på grund av stress. Men just nu har jag ingen förklaring till varför det är så här, för en dryg vecka sen mådde jag ju toppen! Av den anledningen sökte jag nu därför på PMS och har nu gjort två olika test. Båda svarade med att jag har svår PMDD (!) (Ett sa PMDS, jag antar att det är samma sak?)

Och när jag tänker på det så finns tecknen, jag har shoppat massa onödigt fast jag inte har råd, städar alltid ovanligt mycket före mens och äter mer choklad och mindre mat. (Utöver de jobbiga känslorna.)

När jag tänker långt tillbaka har detta påverkat alla mina relationer negativt och nu kanske det kan bli ändring

Har ett läkarbesök inbokat den tionde nästa månad så jag hoppas jag kan få hjälp!! Jag kan inte ha ett vettigt förhållande som jag håller på nu. Här finns ingen självsäkerhet alls just nu

Någon annan som känner igen sig och har lite tips hur jag ska klara mig igenom helgen utan att förstöra relationen med min pojkvän?

Känner igen mig i de du skriver..

Comment

Fan, det gick ju som det gick

Lämnade honom. Sov en natt på jobbet.

Han pratade mig tillbaka dagen efter. Nu sitter jag här med hans dator. (Glömde min på jobbet.) Och medan jag varit borta har han suttit på FB och kollat på snygga tjejer. Jag vet ju inte vad de pratat om eller vad han tänker eller vad de gjort men det känns förjäkligt! Men, jag måste ju ha respekt för tjejer han kände före mig. Men jag har svårt att hantera det.

Han säger att han älskar mig konstant, men det blir inte lika många komplimanger längre. Jag är inte heller rädd att han ska lämna mig. Min tidigare erfarenhet av otrohet gör mig säker på det plus jag litar på att han älskar mig. Jag är helt enkelt rädd för att han är alldeles för förtjust i sex med "nya" tjejer. Han verkar inte lika sugen på mig som förut. Vilket ju å andra sidan kanske är naturligt efter ett par års förhållande.

Är jag bara den mysiga tjejen det är gott att komma hem till nu medan han passar på att ha "det där spännande" med andra, tänker jag, så gjorde mitt ex i många många år.

Jag är sååå arg på mig själv.

Ska jag ge mig själv datorförbud när det gäller andra än min egen dator?

Ska jag fråga honom om tjejerna jag sett i hans webhistorik? -Jag har ju verkligen inte där att göra! Så det tar emot.

Eller ska jag bara skita i vad han gör när jag inte är med och hoppas på det bästa? -Vi har det fantastiskt när vi är tillsammans. Det är när vi är isär det blir krångligt. Det är vi någon gång i veckan då jag jobbar helger på annan ort. Och han följer inte alltid med dit. Jag tror att han har en lång vana av flirtande före mig. Han var medlem på många dejtingforum på samma gång när vi träffades på ett av dem. Jag tror även han har ett stort behov av bekräftelse.

Trots att nu mensen är igång och såna här känslor brukar klinga av så har jag det jättejobbigt! Kanske är det faktiskt förhållandet som är problemet. Kanske är det "magkänslan" som vill tala om ett verkligt problem? Det kanske bara blir värre av PMSen

Tror jag gör en tråd under en annan flik som kanske passar bättre..

Comment

Jag förstår dig mycket väl ska du veta. Precis så där känner jag med.

Mitt personliga råd till dig är att du börja med att träna mental träning och avslappning för att komma ner i varv. Visst det kanske låter helt knäppt men jag tycker verkligen att du ska testa.

Angående läkarsamtalet så tycker jag att du ska samtidigt boka tid till en gynekolog. Jag läste någonstans att läkarna rent generellt bruka ha mindre kunskap just vad det gäller PMDD eller PMSD som det också kallas.

Jag pratade med min gynekolog idag och fick utskrivet tabletter för min PMD.

Comment

Working...
        X