Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fann just svaret- PMDD!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vilka symptom har ni som tycker era stämmer in på pmdd? Någon vecka innan mens är allt hopplöst för mig. Det blir riktigt riktigt mörkt och svart i mina tankar. Jag gråter mig till sömns flera nätter. Jag sitter och tänker på mitt liv och ofta kommer jag fram till slutsatsen att jag inte har något att leva för. Varför borde jag finnas? Jag fyller ändå ingen funktion och min pojkvän borde hitta någon bättre än mig. Jag tänker på bland annat min morfar och farfar som har gått bort för längesen jag tänker på dem och gråter ännu mer. Jag ser en sorgsen film och gråter igen. Jag är irriterad på min pojkvän som vill hålla om mig ( inte när jag gråter vi är särbo, gråter oftast på nätterna). Jag gjorde en abort i höstas och tankar kring detta kommer oxå upp. Och jag känner mig som en urusel människa och jag tänker på vad det lilla fostret skulle ha växt upp till för människa. Trots att jag vet att mina skäl till att inte behålla barnet var så starka, tex ingen inkomst varken jag eller pappan och våra föräldrar hade inte heller råd att hjälpa oss att försörja ett barn plus att jag emotionellt inte var redo för ett barn och när jag tog testet och såg resultatet kände jag endast ångest och ledsamhet och ingen glädje alls.

Kan jag ha pmdd?

Comment

Det är svårt för mej att veta. Jag självdiagnosticerade mej själv efter att ha läst

Mkt om det på internet och märkt att det mesta stämde

In på mej. Både faktasidor men ffa i forum där andras symptom avspeglade mina mitt i prick. Man kan ju tro att det är pmdd eftersom det är cykliskt och att det inte börjar med deprimerade tankar utan en känsla som sen ger de neggiga jobbiga tankarna....Allt negativt som man i vanliga fall kan vara rationell och förklara bort kommer upp och biter sig fast....

Comment

Jag tycker också att det borde vara mer allmänt att kunna testa hormonbalansen!! Det borde ju vara logiskt och helt möjligt! Eftersom det ändå är rätt vanligt med störningar i balansen och hellre börjar man med det primära problemet, än att genast gå till psykmediciner!

Comment

Jag kan tipsa er om ni fortfarande läser i tråden om PROGESTERONKRÄM man beställer på nätet som heter femal balance googla lite på det, är jättebra och ofta anledningen till pms problematik kan hjälpa jättemkt =) finns också premalex som är en form av antidepressiva så jag tar båda dessa nu och är i stort sett symptomfri från att ha haft självmordstankar och varit riktigt labil.

Comment

Working...
          X