Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skriv av dig din panikångest!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Klockan är 00:33 och jag vaknade för en kvart sen. Jag var nog vaken nån minut sen drog panikattacken igång. Fullt påslag med alla symtom.... det var inte svårt att stävja den. Det som nu visat sig svårare är att släppa taget om faran. Sitter och funderar på varför attacken kom nu vilket skapar oro, oron gör att de första symtomen kommer tillbaka, frossa, darr i ben och armar.

Comment

Letting go... att släppa taget om den tidigare stunden av ångest och rädsla... det är ack så svårt!

Comment

Ångest! Kramar runt hjärta och lungor. Önskar jag kunde kräkas ur mig den molande, tärande känslan som jag har så svårt att stå ut med.

Stå ut, hantera, parera, förebygga, medicinera, allt kretsar kring denna jävla ångest. Önskar att jag kunde slå eller skrika eller springa, vad som helst bara det bidrog till att lindra plågan, klådan i min kropp. Giftet får synapserna att implodera och det sympatiska-, och parasympatiska nervsystemet att få ett nervöst sammanbrott.

Comment

Panikångestattacker gång på gång... Det är inte farligt att vara ensam.... det är inte farligt att vara rädd..... det är inte farligt att gå ut..... jag blir inte galen....jag dör inte och jag kommer att ta mig tillbaka igen

Comment

Har tagit mig hemifrån med bil, sitter hos läkaren. Är ensam, ensam, ensam.. som om det vore det farligaste i världen så känner jag mig livrädd... hela världen gungar och jag får svårt att andas, ont i magsäcken när syran går igång... tänk om, tänk om...
            Det kommer att gå bra!
            Jag kommer inte att dö, jag kommer troligtvis inte falla ihop, och om jag gör det... so be it! Jag känner mig trygg att någon kommer att förbarma sig över mig i så fall!
            Illamående, det kniper åt runt hjärtat😭 Jag blir så ledsen, tycker synd om mig själv/gråter som strategi för att pysa ut spänningen.

Comment

Working...
            X