Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ångest..

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ångest..

Skulle vilja veta om någon annan kanske haft något liknade typ av ångest.
    Jag har svårt att dricka, äta kan jag bara göra ibland, och inte äta vad som helst.
    Tappar gaffeln när jag äter.
    Falla ihop på golvet. Typ med andra ord med vaknat i panik.
    (varit medvetslös en gång men vet inte om det var ångest)
    De första jag gör på morgonen är att spy i en hink 10-20 gånger.
    Kan inte borsta tänderna. Kan inte sova.
    Allmän panikångest..
    Ångest 24/7...
    Ångest i halsen, det typ är som en klump eller om de skulle vara som man fått struma.
    Haft 30 tal fejkade blodproppar osv, andra smärtor med.
    När jag var mindre kunde jag fast dricka alkohol vid panikångest,
    då när den försvann blev jag mega hög som ett hus, som jag tagit knark. nån som vet varför?

Berätta gärna om din ångest..

Får du någon professionell hjälp för detta? Låter som GAD. Och vet du vad som är orsaken?

Kram!

Comment

Roligt att du skrev.
      Nej, någon hjälp jag inte fått men sökt hjälp, antal gånger.
      Vad det än är så tyckte de då att jag kunde jobba.. så kan ju inte varit något mera allvarligt..
      Orsaken kan nog vara den jobbiga tid jag fått gå genom.

kram

Comment

Du måste gå tillbaka och stå på dig så att du får hjälp! Om du har svårt att klara vardagen och inte kan må bra så har du rätt till hjälp.

Vad är det för jobbig tid du har gått igenom? Om du känner att du vill förklara. Behöver inte svara.

Comment

Redan gått där i 10 år, fick ingen hjälp alls, tog väl 6 år bara få ett piller (som inte ens hjälpte)
          tillbaka går jag inte iaf, mår mycket bättre nu utan vård, vård som drivs av inkompitenta människor..

Comment

Låter som grav GAD och episoder av panikångest. Jag har GAD själv men inte till den graden. Tyvärr så är det svårt att behandla, det kan ta åratal. Men du behöver absolut få ner intensiteten. För mig funkar det att lyssna på musik, spela spel eller kolla på spännande tv-serier. Böcker kan också funka. Men tyvärr är jag ångestfylld hela min vakna tid. Jag kan få en ångestfri timme med lite tur.
            Jag har inte fått hjälp med min ångest dock. Jag har bara blivit hänvisad till självhjälpsböcker.

Comment

Tror de tog bort GAD ur min journal.. bara haft dåliga läkare osv, sen när jag väl fick piller och de verkade lösa sig så, börja de med jag ej får piller mer, sen av skrev de mig ifrån sjukan nån månad senare. Se serie var min räddning, men nu finns de som inget mer att se på så.. är väldigt ensamt..

Comment

Har också GAD och panikångest... min syster har spyfobi och jag har träffat en tjej en gång som inte kunde svälja.... tror ångest yttrar sig på olika sätt helt klart

Comment

Working...
                X