Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gad och alkohol

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gad och alkohol

Tjena. Fick för ett tag sen reda på att jag har GAD och inslag av panikångest på det. Undrar nu lite om någon vart med om att dricka lite för mycket alkohol där man får minnesluckor? Jag dricker inte ofta längre men har gjort i min yngre dagar. Efter en blöt kväll nyss vakna jag upp och var bara bakis. Dagen efter det börjar mina tankar, tänk om jag skadat någon eller gjort liknande saker. Att någon polisanmält mig mm. Det har nu gått 10 dagar och ångesten är nu mer en malande oro i kroppen. Hjärnan letar efter saker att placera in där minnet har svikt mig. Har ofta oro i kroppen även i vanliga fall. När jag läst tidningar har jag på något vis placerat mig själv i det brott jag läst om, när jag inser att det inte var jag hittar jag något nytt. Detta blir galet starkt just efter alkohol har jag märkt. Är detta något man är ensam om eller har någon upplevt samma sak?

Av egen erfarenhet är GAD och alkohol ingen bra komination. Det kan funka. Men jag minns en gång när jag efter haft en panikattack på gång drack typ 3 öl på 3 sekunder och det slutade med att jag spydde ned folk på centralstationen... för min egna del så blir jag typ hyper på alkohol och det går inte att sluta.... vad gäller din situation så vet jag inte.... men ångest ska alltid komma på en urkäkt att finnas så ..... tror bara att du gaddar dig. välkommen till klubben

Comment

Dvs att du oroar dig beror på GADDEN. Din ångest måste komma på en anledning att finnas... så är det med den jäveln tyvärr

Comment

Känner igen mig. Klart alkohol hjälper för stunden mot gad bla. Det är ju en av de få gångerna man kan slappna av. Tyvärr. Det är problematiskt för efter 3,4 öl så kan jag vara mig själv. Får lust på livet igen. Dagen efter är det ju dock 10 gånger värre än innan. Dessa tankar att man gjort något dumt eller att snuten kommer känner jag igen så bra. Man blir paranoid. Även fast man innerst inne vet att man bara satt i polarens soffa hela kvällen.

Comment

Känner igen mig med i detta att efter 3-4 öl så kan man slappna av och oron och ångesten försvinner och man blir glad och uppåt och kreativ osv. Men dagen efter om man druckit för många öl så är ångesten och oron ännu värre än vanligt.

Comment

Working...
          X