Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fysiska symptom ångest panikångest utmattning

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• m.c.lind
    started a topic Fysiska symptom ångest panikångest utmattning

Fysiska symptom ångest panikångest utmattning

Hej
    Jag är nu i ett hemskt läge och vet inte hur jag ska ta mig ur det då tankarna bara skrämmer mig mer och mer. Jag har jobbat extremt mkt och pressat mig under hösten trots förkylning osv. Precis vid jul när jag äntligen skulle vara ledig så började jag få ont lite överallt, stickande smärta, i rygg armhåla hals och det triggade direkt igång stark ångest / panikångest. Då gick det inte att stoppa, livrädd för ångesten och ännu räddare för sjukdomar, detta blir en ond spiral och dem fysiska symptomen blir bara värre och även ångesten.då jag är så hypokondrisk. Fast i min ångest så är jag övertygad om att jag har en farlig sjukdom o det ger en vidrig dödsångest.
    Jag har varit i liknande läge för ca 4 år sen då jag fick magsår och mådde illa, trodde då med att jag var döende och hade massor med ångest, började m antidepp och gick hos psykolog, sen dess har jag mått bra med undantag för tillfällig ångest o panikångest.
    Har panik nu eftersom det aldrig lugnar sig, Vad har ni upplevt för fysiska symptom vid stark ångest utmattning?
    Jag behöver verkligen råd för jag håller på att bryta ihop :-(
    Mina symptom är: Totalt frusen hela tiden, klär på mig massor, även kläder på natten, vill bara sova, ont i ryggen, det flyttar runt och är en otäck stickande smärta, det sticker ibland på halsen, armhålor, värk i axlar, tappat aptiten så får tvinga i mig maten,känns som att jag "förstört" mitt imunförsvar, jag orkar ingenting, jag brukar ju orka allt i vanliga fall. är det normalt att ha stickande smärta? jag är så rädd :-( Varit hos en kiropraktor förra veckan också och jag har låsning i en nackkota och slutet på bröstryggen, han sa att det är tecken på att hormonerna inte är som dem ska, sköldkörtel mm...också hört att det finns en ångestkota, nån som vet nåt om det?
    Varit hos min gamla psykolog en gång förra veckan och ska dit igen på torsdag men känns som att det inte hjälper denna gång...Min vanliga läkare träffade jag imorse och han tror att jag "bara" är överansträngd, men han har egna erfarenheter av ångest så han visade iaf medlidande, jag fick ta mkt prover så får se vad det visar...Har just träffat min stora kärlek och jag har tom börjat fundera på barn som jag aldrig velat förut...jag vill inte förstöra det för att jag mår såhär :-(
    Skulle bli så glad om nån kunde ge mig råd eller lugna mig på nåt sätt och berätta om egna erfarenheter... ursäkta att det blev en lång och rörig text!
    Önskar alla en fin kväll / M

• Miafia77
    replied
    Hej, det lät nästan som jag kunde skrivit det du precis skrivit!!Jag har haft ångest/panikångest/hypokondri (hälsoångest) i över 20 år (är 38 nu). Det har gått i perioder, men nu är jag inne i en riktig skitperiod igen och som vanligt så börjar det med att jag får ett fysiskt symtom. Denna gång började det med ont i ryggen. Bara på högra sidan. Idag har jag även ont i nacken på högersidan, och har gått omkring och frusit hela dan (sitter inbäddad i filtar nu!!) och får panik titt som tätt efter att ha googlat mina symtom. Jag vill helst bara sova, är hur trött som helst hela tiden, jag kan inte äta, jag fryser som sagt och har brännande eller stickande smärta. Fruktansvärt jobbigt!! Tyvärr har jag blivit livrädd för att gå till läkaren, då jag är rädd att dom ska ge mig en dödsdom. Ja, jag vet inte vad jag ska skriva egentligen. Men du ska veta att du inte är ensam. Finns här om du vill fortsätta prata (skriva). Kram

Leave a comment:

Working...
X