Announcement

Collapse
No announcement yet.

Känsla av att hålla på att bli tokig

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Känsla av att hålla på att bli tokig

Jag undrar om någon upplevt liknande då jag inte hittar något om detta eller läst om det. Jag får en känsla av att hålla på att bli tokig, som även sätter sig fysiskt och gör att det känns jättekonstigt vid vänster öga. Känslan håller i sig över väldigt lång tid och nu är den tillbaka jag vet inte hur det kunde utlösas av att jag läste en bok men det kom direkt i samband med det. Finns det någon annan som upplevt något liknande?

Tacksam för svar

Migrän? Kan göra att man känner sig förvirrad eller konstig på olika vis.

Comment

• Katten_88
      Katten_88 commented
      Editing a comment
      Jag har migrän men det här är annorlunda och jag har det i perioder av svår ångest, känslan sitter liksom i någon månad minst.

• mankämparpåmedlivet:)
      Editing a comment
      Jaha, men då är det väl kopplat till ångesten då. Fysiska symtom på ångest kan vara precis vilka som helst och att du känner att du håller på att bli tokig är ju ångestens själva grundkärna. Att tappa fotfästet. Vad gör du åt ångesten?

Alltså just den biten är jättesvår att göra något åt. Jag försöker att fokusera på det positiva, försöker att fokusera och göra det i livet som tar mig framåt dvs min utbildning, försöker prioritera min umgängeskrets, har dragit ned på alkohol till noll eftersom det ger mig ångest. Försöker sova, äta och träna bra och inte isolera mig. Försöker se objektivt på ångesten och inte dra mig själv in i en för stor offerroll.

Comment

• mankämparpåmedlivet:)
      Editing a comment
      Det är bra saker du gör!

Får du någon hjälp från vården?
Working...
X