Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon med erfarenheter av sobril Zolipiedem vid ångest

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Någon med erfarenheter av sobril Zolipiedem vid ångest

Kan inte beskriva allt, men har för att fixa upp läget, efter alltförmånga år med en anorexia som blev felbehandlad i destruktiv sektverksamhet (ANMÄLD), nu fått zolipiedem, sedan ett år tillbaka och sedan 1 månad 15 mg sobril varje dag. Har förnärvarande ett bmi på 15, 4 och jobbar med allt, dvs att hitta rätt efter 30 år av felprogramering. Får hjälp med det är enormt tufft. Vet inte riktigt vad som höt till vad, men känner stundtals en obehaglig overklighetskänsla till nuet.

Är rädd för att det ev är biverkningar men behöver ändå dessa medeciner just nu...behöver höra vad ni har för erfarneheter, k carina

Jag har ingen erfarenhet av just anorexia, men har erfarenhet utav att använda sobril. Hade zolipiedem ett tag, men funkade inte för mig så fick en annan sort.

Har du läst på om biverkningarna, någon speciell du är rädd för att få?

Ta hand om dig!

Comment

Tack för svar, verkligen. Är ju så att man båste bli sin egen doktor då alla expertet säger olika. Det jag är mest rädd för är väl att "tappa verklighetsförankringen" och bli disorienterad, å andra sidan känner jag att Sobrilen hjälper mig och jag håller både den och zolipiedem vid rek mg...15 mg sobril, sägs för vissa vara bättre än SSrI.

Vad har du för erfarenhet av sobril och använder deu det och ngt att sova på i dag? Ang anorexi och felbehandling i terapeutisk sektverksamhet, i alltför många år, får jag i dag hjälp av tp....men tar sin tid, ska gudarna veta.

Vet inte riktigt vad du har för problem eller om du kanske rentav mår bra..

Tack ialla fall och ta h o dig också,

/c

Comment

Jag hade sobril 5mg men fick då ta upp till 3 om dagen tror jag. (15mg) men det funkade tyvärr inte så bra för mig, så fått annat. Men aldrig upplevt att jag blivit något konstigt på det.

Sen sömnmässigt. Jag har propavan 25 mg (2st) och Imovane (zopiklon) 7,5 mg (2st) Men är jag väldigt orolig på natten så tar jag inte imovanen utan tar stesolid istället.

Bra mår jag inte, har mått dåligt så länge jag kan minnas, vill du prata, så skicka gärna ett pm!!

Ta hand om dig!!

Comment

Working...
        X