Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ångest eller en psykos?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ångest eller en psykos?

Det är faktiskt sant. Dem som har insjuknat i en psykos brukar tappa sjukdomsinsikten mer än vad jag har gjort och brukar inte vara orolig över en psykos ens. Vilket jag har varit dock, fast i omgångar.

Till och börja med att säga är att psykos är ett vidrigt tillstånd, eftersom inte medveten vad som händer i verkligheten på ett korrekt sätt. Men i omgångar säger min hjärna till mig "du måste göra någon åt detta" och andra sekunden "det är lugnt". Men hur som helst för några veckor sedan var jag övertygad över att jag har upplevt lukt och hörsel hallucinationer och haft tankestörningar. Men ju mer tiden går börjar jag tro att det är ångest, men jag börjar kanske jag ignorera mina problem, fast ändå inte. Fan vad jag överanalysera nu, men min teori är det inte är en psykos eftersom innan jag fick "hallucinationerna" hade jag ångest och rädd för psykos. Rädslan för psykos går i omgångar.Jag vet inte ens längre om jag var upplevt hallucinationer, snarare illusioner. Och ingen röster som hallucination. Mest fotsteg som jag hallucinerar men då får man komma ihåg det bor många andra i hyreshuset det kan vara.

Comment

Om du ifrågasätter huvida det rör sig om en psykos eller ej borde ju vara ett tecken på att den INTE rör sig om psykos?

Comment

Jag tror faktiskt inte du behöver oroa dig. Ångest däremot är en annan fråga. Bäst du kontaktar en läkare så du får hjälp om det finns behov av det.

Comment

Working...
        X