Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Ny på forumet! :)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny på forumet! :)

Halloj!

Har sett den här sidan ett antal gånger genom året men aldrig riktigt tagit tag i att registrera mig, men nu är jag här! Har precis startat en blogg om någon är intresserad, skriver öppet om psykisk ohälsa i övrigt, ätstörningar, självskadebeteende och depression osv. Om mitt tillfrisknande alltså!

Just nu går jag inte i någon behandling men har tidigare haft diagnoser som anorexi, OCD och ett antal depressioner i bagaget. Tänkte att jag kanske kunde hitta lite tips här istället för att gå i terapi eftersom jag inte har "rätt" till det just nu eftersom de bara vill ge mig massor av läkemedel istället för samtal... och samtidigt så har jag gått i så många terapier så är lite osäker på om det skulle ge mig något mer att gå en vända till.

Hoppas ni får en fin dag!
    Kram

Välkommen

Hoppas du mår bra och att ditt tillfrisknande är på väg åt rätt håll. Finns alla möjliga här inne tror jag så de borde finnas lite tips att få Tror vi är många som håller med dig angående läkemedel. Läkarna är väldigt glada i sina piller, Förhoppningsvis fungerar de bra för dig. Lycka till med bloggen.

Take care.

Comment

Hej och välkommen!!

Vad jag förstår så funkar inte bloggarna så lysande på Terapisnack. Inte en enda gång då jag kommenterat så har min kommentar synts.

Jag föreslår du startar din blogg på något annat gratisställe som är mer känt och lägger dit länken i ett inlägg i denna tråden och dit.

Men kanske har jag bara inte upptäckt Terapisnack-bloggarna ännu.... så kan ha fel.

Comment

Hur kom du ifrån OCD?

Tricket är det att tvinga sig själv att lära lyssna på det friska istället för det sjuka så fick jag ett liv där jag mådde mycket bättre än annars och leva det livet som är bra! För när man lyssnar på det sjuka styr och ställer den tillslut hela ens liv och lyssnar på det friska hur svagt och litet det är och blir kämpigt så tillslut när man har lyssnat på det friska så blir det sakta men säkert starkare och tar tillslut över! Så man ska kämpa och inte ge upp och leva det livet man är menad för och inte låta det sjuka tar överhanden och kontrollen över ens liv!

Dalai Lama du vet han från Tibet världens kändaste andliga ledare kändare än Deepak Chopra sa i en av böckerna som jag läst om honom "varje tanke bär en frukt!"

Har ett till råd! Att jag brukar tänka på vad är det som får mej att må bra och handlar utifrån detta och vad som är det man mår dåligt att undvika utom vid fobier och OCD då blir det värre!

Mia Törnblom som är ledande inom personlig utvekling här hemma i Sverige sa i en hennes böcker jag har läst en gång "om man inte tycker om det om två år kommer man aldrig göra!"

En författare som jag kan tipsa på som har skrivet många bra böcker är Anna Kåver! Hon har bland annat skrivet boken "Att leva ett liv och inte vinna ett krig!"

Sedan även att nämna så är motion den nyttigaste medicinen för hjärnan mera än soduki eller lösa korsors och sånt! Enligt senaste forskning så mår man psykiskt mycket bättre av motion och kan bland annat förhindra att tex en depression kommer tillbaka! För mej personligen tycker att motion är rena dynamiten som terapi för det rensar allt skit från huvudet så det är jätteskönt!

Min sista grej är att jag har funnit stor effekt av meditation blivit mera öppnare än låst i sig själv och inte kan släppa taget och blir mera begränsad pga sina låsningar att man har igenom meditationen funnit friheten! Och ett mycket mera lättsammare inställning till livet och istället för att va låst i sig själv då kan man glädjas att man slipper skiten som kväver en och man känner livet är krävande eller ansträngande! Även att ingenting ordnar sig eller blir som man vill, så handlar det om att man har bara fastnat i en mental ond cirkel och just därför låser sig allting... Men man kan enkelt koppla bort dessa låsningar och leva och må bra när man har hittat en meditation som passar en själv! Igenom meditationen personligen har jag funnit friheten!

Sorry att det blev ett så långt inlägg! Men jag hoppas du får lite nya vinklar som kanske kan hjälpa dej lite!
      Last edited by Lourdes; 2017-10-10, 19:31.

Comment

Working...
      X