Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken pärs

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken pärs

Vi blev anmälda till socialen. För psykiskt våld i hemmet och att våra barn vistas i den miljön.
    Det var inte så man tänkte när man anförtrodde sig till terapeut på familjeomsorgen, parterapi.
    Min man går nu på antidepressiva tabletter och lugnande tabletter.

Vi har det mkt lugnare hemma nu. Han håller bara och svartsjukar ut ibland. Och då lämnar jag rummet.
    Vi närmar oss inte alls varandra.

Jag är faktiskt inte intresserad.

Vi har samma tänk och funkar bra tillsammans och vi har ett bra liv för övrigt.
    Men sex vill jag inte ha med honom. Jag har blivit väldigt nervös att ha honom nära överhuvudtaget. Vet inte alls varför.
    Det sveket att han ljugit för mig på ett sätt som inte alls är ok.
    Jag funderar mkt på hur mkt energi jag ska lägga på detta förhållandet. Just nu är det som det är, funkar helt allmänt. Och ungar lugnt o fint-har alltid varit iof.

Som sagt, ibland tar det lite längre tid att ordna upp saker i ting.

Psykologer mfl yrkesgrupper är skyldiga enligt lag att anmäla om de vet om el misstänker att barn far illa. De kan i sin tur bli anmälda om de inte reagerat. Det är av omsorg av barnen och för kunna hela er som familj inte för att jävlas med er.

Comment

Jag vet mkt väl om vilken skyldighet dom har. Men det är synd att inte fokus ligger på de barn som behöver det. I vårt hem är det inga som helst problem. Dom hem som behöver stöd tar tyvärr inte kontakt med någon över huvudtaget.

Comment

• emil i lönneberga
        emil i lönneberga commented
        Editing a comment
        Meningen är att alla i familjen ska få hjälp vid en anmälan om det behövs. Fast problem har ni annars hade du inte skrivit här och det hade aldrig blivit en anmälan till sociala annars, din man äter antidepp och är svartsjuk det påverkar alla. Nä, det gör folk inte det är därför denna anmälningsplikt finns som tyvärr används för lite.

Hej
      Det låter trassligt....
      Din man äter medicin, du skriver om svartsjuka, att du känner dig nervös i hans sällskap. Gissar att det varit en del bråk och annat. Hur påverkas du av allt detta?

Comment

Working...
      X