Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helt otroligt naturmedel ! Fått enorm energi!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Helt otroligt naturmedel ! Fått enorm energi!

Min granne (en äldre herre) kom och sa till mig att (han vet att jag lider av psykiska problem) jag MÅSTE testa nåt som han kallar för kava (inte att förväxla med den olagliga djungeldrogen kava kava). Han berättade att det är en flera hundraårig "kur" som består av en rund , hård knöl som växer på gamla björkar som han tar och sågar upp till mindre klossar som man sedan kokar med en liter vatten i tio minuter (kan göras 10 gånger) och sedan dricker ett glas om dagen. Han sa att det skulle ge enorm energi och hjälpa min psoriasis men att det skulle ta ca en månad innan man känner effekt. Nu har min mamma och jag testat i 1 månad och HELVETE vilken effekt! Har sån energi så det är svårt att sova för oss båda. Det måste tilläggas att jag är en gammal missbrukare som varit drogfri i 7 år och har testat ALLA lagliga "mediciner" för att bli piggare o få lite energi o entusiasm sedan jag blev drogfri så jag vet vad talar om. Detta är nu så fantastiskt så jag BARA MÅSTE skriva på forumet för första gången och kom ihåg att jag var jätteskeptisk till denna kur men JÄKLAR ! Jag rekomenderar verkligen detta om ni har möjlighet att skaffa denna s.k kava.

Vill inte vara en downer men personligen är jag alltid försiktig till sådana här förslag, och tycker du ska lämna in detta till ett labb och be dem analysera. Knölarna på björkarna skiljer sig för övrigt inte okulärt från björken i övrigt. Samma bark, samma ved. Möjligtvis skulle det kunna vara högre koncentrationer av något ämne men detta ämne borde kunna hittas i björken i övrigt också. Man kan ju vara allerigisk mot björk så det är ju inte omöjligt att björk har något speciellt. För övrigt är björksav väldigt sött och gott att dricka.

Comment

Tack för svaret. Ja, jag vet allt det där men jag kan bara ärlig och berätta om effekterns det har gett mig. Och jag är luttrad och väldigt drog o medicin-erfaren så vill bli tagen på allvar. Grannen berättade att man HAR testat det på ett lab och då visade det att man mätte ett värde på nånting som jag ej förstog tyvärr men jag förstog meningen och det var att blåbär låg på 2:a plats med värdet 1500 och på 1:a plats låg denna kava med värdet 30 000 och det där värdet var nån slags energiinnehåll.

Comment

googlar man på bara kava så dyker en utländsk växt upp som används som narkotium och kava och kava kava är samma sak, jag hade aldrig satt i mig något som inte är beprövat speciellt inte som föredetta missbrukare. Så antingen har du blivit lurad av din granne el så är det chaga/sprängsticka han använder tydligen ofarligt och nyttigt och finns på björken är en svamp men som sagt skulle inte testa något utan ha kollat upp det nogrant.

Comment

Det är inte en ticka, det är som trä. Du behöver inte vara nedvärderande bara för att jag är en f.d missbrukare, jag vill bara göra er uppmärksam på detta. Jag själv är lite skeptisk och lite "rädd" för vad detta är o vilka följder som kan bli. Jag håller er uppdaterade om allt detta.

Comment

Om det är testat på ett labb borde det finnas källor, så efterfråga källor och "bevis". Det borde avgöra saken.

Comment

"Grannen berättade att man HAR testat det på ett lab och då visade det att man mätte ett värde på nånting som jag ej förstog tyvärr men jag förstog meningen och det var att blåbär låg på 2:a plats med värdet 1500 och på 1:a plats låg denna kava med värdet 30 000 och det där värdet var nån slags energiinnehåll."

Grannen menar nog de antioxidanter och andra näringsämnen som finns i chagan, (svampen).
              Kanske din granne tror att det är trä eftersom den blir så pass hård att man måste hugga av den?

Comment

Alltså jag har ingen aning och du kanske har helt rätt. Jag ska dricka den här "kavan" till på måndag för då ska jag på läkarbesök och tänker fråga om allt detta men tack för att du tog dig tid och ditt engegemang

Comment

Det lät intressant så återkom med mer information så skulle det vara uppskattat

Comment

haffa99, du fullkomligt spammar forumet med inlägg som alla handlar om hur du bäst ska droga dig på laglig eller halvlaglig väg.

Newsflash, du är inte en före detta missbrukare, du är en missbrukare.

Du har kanske bytt droger men ditt tänkande är det samma. Din energi är helt riktad mot att hitta en "fix". Din strävan är att hitta något preparat som ska ge dig det du alltid sökt som missbrukare.

Jag vet inte vad ditt motiv var att sluta med olagliga droger. Kanske din hälsa inte pallade, kanske du fick barn eller annat. Men du har inte släppt den biten alls.

Så om jag vore du skulle jag söka hjälp. Söka hjälp för att hantera dina tankar och känslor som alla handlar om droger. Så att du kan bli av med ditt missbruk på riktigt.

Så att du kan bli fri på riktigt.

Comment

Tack för ditt svar. Ja jag vet att jag har problem. Allt sitter i min förbannade beroende-hjärna. Jag är som sagt drogfri av "tyngre" droger och har lyckats hålla mig ifrån akut-psyk dit jag åkte skytteltrafik till men det känns som jag aldrig kommer att bli fri från min sjuka drog-hjärna som hela tiden vill ha nåt, vad som helst som är lagligt eller åtminstone inte är beroendeframkallande. Vad göra? Jag har testat 12-steg o det var absolut inte min grej.

Comment

Testa igen och igen. Försök att då testa någon annan behandling, olika terapityper. För din egen skull, för att du är värd må bra.

Problemet är att ditt sätt att resonera är smittsamt. Många är desperata att hitta en lösning på sitt mående, även jag. Och då så gör tips om svampar och annat att vi börjar ändra vårt tänkande, börjar resonera som du gör. För är ju som en våt dröm, att hitta ett "piller" som gör att vi mår bra. Och i det nya sökandet då kanske hamnar i något som inte är bra för oss.

Comment

Working...
                        X