Announcement

Collapse
No announcement yet.

Träning och Oxascand

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Träning och Oxascand

Kan/bör man träna (motionera) när man tagit Oxascand? Tar bara 5-10mg vid behov och jag har sån förväntansångest ibland när jag ska iväg hemifrån, som till träning... men hur bra är det?
    Tar inderal oxå som håller nere pulsen vilket motverkar konditionsträningen.... men vad göra med all ångest?

Någon som vet?

Att ge råd utan att vara läkare är oftast dumt. Jag är inte läkare. Bara dum (och biolog).

Oxascand stärker GABA. Då borde man kunna se det som att man agerar ungefär som om man druckit lite alkohol. Dvs kanske inte klättra hög klättervägg utan lina osv. Man blir kanske lite långsammare i reaktion o tanke.

Vanlig motion som ett Friskispass eller så bör inte vara problem. Jag vet inget läkemedel som gör att motion skulle vara dåligt.

Fråga på 1177 om du vill vara säker och få mer kunnigt o detaljerat svar. Jag vet som sagt inte säkert utan utgår bara från GABA-effekt.

Comment

Ångest är "bara" känslor man av någon anledning trängt undan, känslor man av någon anledning inte viljat eller kunnat känna. Så man kan säga att ångest är själens tecken på tala om för en att något är fel i ens liv. Så i stället för stänga av ångesten låt den få vara och gå genom ångesten för ta reda på vilka känslor som ligger bakom ångesten, när du gör det kommer ångesten lindras. Ang din fråga så har du fått bra svar av Lydia Stille

Comment

• smyrra
        smyrra commented
        Editing a comment