Announcement

Collapse
No announcement yet.

Träning och Oxascand

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Träning och Oxascand

Kan/bör man träna (motionera) när man tagit Oxascand? Tar bara 5-10mg vid behov och jag har sån förväntansångest ibland när jag ska iväg hemifrån, som till träning... men hur bra är det?
    Tar inderal oxå som håller nere pulsen vilket motverkar konditionsträningen.... men vad göra med all ångest?

Någon som vet?

Att ge råd utan att vara läkare är oftast dumt. Jag är inte läkare. Bara dum (och biolog).

Oxascand stärker GABA. Då borde man kunna se det som att man agerar ungefär som om man druckit lite alkohol. Dvs kanske inte klättra hög klättervägg utan lina osv. Man blir kanske lite långsammare i reaktion o tanke.

Vanlig motion som ett Friskispass eller så bör inte vara problem. Jag vet inget läkemedel som gör att motion skulle vara dåligt.

Fråga på 1177 om du vill vara säker och få mer kunnigt o detaljerat svar. Jag vet som sagt inte säkert utan utgår bara från GABA-effekt.

Comment

Ångest är "bara" känslor man av någon anledning trängt undan, känslor man av någon anledning inte viljat eller kunnat känna. Så man kan säga att ångest är själens tecken på tala om för en att något är fel i ens liv. Så i stället för stänga av ångesten låt den få vara och gå genom ångesten för ta reda på vilka känslor som ligger bakom ångesten, när du gör det kommer ångesten lindras. Ang din fråga så har du fått bra svar av Lydia Stille

Comment

• smyrra
        smyrra commented
        Editing a comment
        Jag håller med dig i stort men att gå med stark ångest hela tiden stressar kroppen på ett negativt sätt, på samma sätt som smärta. Jag har stått ut så länge och vissa dagar återstår bara döden eller ångestlindring... måste vara snäll mot sig själv ibland också😏 Första skovet i livet tog jag mig igenom med terapi, andra med tarapi och ssri, nu tredje gången ville jag dö redan första veckan och har först nu, efter ett år, testat benzo. Inget lyckopiller enl min mening men jag kan inte ligga som en våt fläck längre. Jag måste pröva ngt...

Varför försvarar jag mig? Varför finns det fortfarande så starka uppfattningar om detta ämne. Vi vet inte säkert vad som är rätt eller fel när det gäller psykofarmaka, Jag vet bara att jag måste ge det ett försök även om det innebär att jag lever med stödhjul, hängslen och skygglappar. Terapin fortsätter även om jag tar en Oxascand ibland.
        Tack för ditt råd😀

Tack för att ni tagit er tid och svarat😀👍🏼👍🏼

Comment

Working...
      X