Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Är med i en organisation som inte lyssnar på mig längre

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är med i en organisation som inte lyssnar på mig längre

Jag har varit med i en organisation väldigt länge och nu känns det som ingen lyssnar på mig längre. Speciellt inte på Facebook. Jag vet att man inte ska vara rädd för att få för lite lajks. De flesta vänner jag har på Facebook är från organisationen. Jag märkte först att jag aldrig nu fick lajks som jag fick tidigare av dem. Medans andra som är med i samma organisation får lajks hela tiden. Jag tycker att jag är bra på Facebook. Men det blir jobbigt när folk inte låtsas som jag finns. Ibland kommenterar jag dem och lajkar dem. Men jag får ofta inte ens ett svar på kommentaren medan andra som kommenterar får det. En gång såg jag att en såkallad kompis som är högt uppsatt i organisationen hade fått en massa födelsedagsgrattis. Personen brukar att vara trevlig mot mig. Men jag kunde inte skicka ett "grattis". Jag kunde inte ens se om personen fyllde år. Sen kollade jag om det fanns en funktion om man kunde välja vem som får se ens födelsedag och det fanns. Så jag gissar på att den personen hade dolt sin födelsedag för mig.

Sen ville någon med glädje att jag skulle ta över en grupp och som har en facebookgrupp med 50 medlemmar. Först var jag tveksam om folk verkligen skulle lyssna på mig och skrev ett inlägg i gruppen. Inlägget handlade om att bestämma möte och lite frågor till vad dem ville, ställde också frågan om något var oklart för dem. Bara en person lajkade och fler struntade i inlägget. Jag fick ingen kommentar. Inlägget var kanske lite långt. Jag har googlat på hur man får folk att lyssna och jag gjorde annars allting rätt. När jag möter medlemmarna i verkligheten så känns det ibland som att en del vill tysta mig och jag har nu haft svårt att påverka saker på ett bra tag.

Borde jag lämna organisationen? Är det mobbning? Jag är lite osäker på vad som händer. Jag har varit med länge och jag kan inte tänka mig att jag har gjort något illa. Samtidigt får detta att känna mig så dålig. Jag har såklart kompisar utanför som är mer aktiva på instagram och lajkar mig där. Dem bryr sig överhuvudtaget som tur är. Samtidigt vill jag vara med i något för att påverka. Jag hoppas att jag är tydlig.

Om folk låtsas som jag inte finns brukar jag ta bort dom, varför vara vän med någon som bevisligen inte är intresserad av vad jag skriver eller gör? Själv likar/kommenterar jag bara sådant som är intressant eller kul (ibland likar jag för jag är tvungen gäller ingifta saker till familjen som jag egentligen inte gillar). Nackdelen med fb är att ens inlägg drunknar i alla miljoner inlägg som görs. Driver flera grupper och om det är något jag vill att alla i en grupp bör se så låser jag fast inlägget högst upp för annars ramlar det ner och folk missar inlägget. Folk är lata om saker och ting inte finns mitt framför ögonen på dom så engagerar de sig inte är min uppfattning. Om det är mobbning svårt svara på det du upplever är sanningen för dig så om du upplever det är mobbning så är det din sanning och du har rätt känna så, medans de som inte likar/kommenterar kanske upplever det som vadå hen skriver inget intressant längre.

Comment

Hur känns det utanför FB, när/om ni ses IRL?

Comment

Vi lägger ner tråden. Folk bryr sig inte om mig ändå. Vi lägger ner. Jag kommer inte att svara ändå.

Comment

Originally posted by hanny90 View Post
          Vi lägger ner tråden. Folk bryr sig inte om mig ändå. Vi lägger ner. Jag kommer inte att svara ändå.
          Du har ju faktiskt fått två svar! Av någon anledning, som man bara kan ana, så verkar det öht inte ha gått upp för dig att du genom att ignorera de som redan svarat dig i din tråd beter dig precis likadant som de som ignorerar dig på fb och som du klagar på i ditt inlägg!?
          Last edited by RoughTimes; 2017-08-13, 08:08.

Comment

tror vi inte svarade fort nog har flera sådana på fb som blir kränkta om de inte får svar direkt

Comment

Working...
            X