Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kär i två män samtidigt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kär i två män samtidigt

Jag har känt en kille i lite mer än ett halvår bara som vänner men för några månader sedan blev jag singel och han började visa intresse och jag blev också intresserad. Vi har umgåtts någon gång per månad och senaste gången hade vi sex. Efter det har det nästan svalnat av och jag tappade intresset av att hela tiden försöka få till en dejt men han slingrade sig och kom aldrig med nåt nytt förslag. Så jag började tröttna. Vi har hela tiden pratat väldigt löst, inga djupa konversationer så det känns inte som att jag känner honom på något annat sätt än vänner. Jag tycker att med tanke på hur länge vi har pratat borde vi ha lärt känna varandra bättre. Sedan för några dagar sedan har han frågat om vi ska ses och jag har nu gått med på det.

Där kommer den andra killen in. Det började en ny kille på mitt jobb under min sista vecka. Jag märkte direkt att han var intresserad av mig; blickar till en början, sedan började vi prata och sättet han tittade på mig var så tydligt att han var intresserad. Jag la märke till att han kunde stå och titta på mig på avstånd och om jag flyttade på mig kom han och satte sig och pratade. Det var uppenbart att han ville vara nära ju mer vi pratade. Efter två dagar frågade han om vi skulle hitta på nåt nu i veckan som kommer och han fick mitt nummer (jag fick blackout och tog inte hans nummer) så nu går jag runt och hoppas på att han ska höra av sig. Jag överväger att åka till jobbet en dag på min semester för att få tag i honom...

Jag känner dock en klump i magen över hur jag ska göra. Jag känner inte kille nr 2 så bra än men något fick mig intresserad, eller iallafall få veta lite mer om honom. Kille nr 1 är en nära killkompis's bästa vän och att såra honom känns så elakt när jag troligen kommer förlora kontakten med min killkompis då också.

Jag har gått runt nu i några dagar och mått dåligt över detta. Jag vet att den enda som kan bestämma hur jag ska göra är jag själv men jag vill ha någon att bolla tankarna med.

Tror inte du skall blanda ihop kär med intresserad, det är två olika saker, är du kär så är du det i en av dem och då kan du inte slita dig från tanken på just den personen, är du intresserad, tja de kan du vara i hur många som helst.

Av vad du berättat dock om kille 1, så ditcha honom, han ville bara playa dig, det är de typiska ge massa uppmärksamhet, ligga och sen sakta dra sig undran. Så lärdom till kille 2, ge honom inget i början, är han också player så kommer han dra vidare rätt snart.

Bortsett från det, om du senare kommer till punkten där du träffa två eller flera killar som är intresserade av dig. Seriöst, så tänk på detta kinesiska ordspråket "The man who chases two rabbits, catches neither" för det stämmer rätt väl med livet också. Går man efter två så räcker man inte till och båda tappar intresset.

Comment

Kille nr 2 fick mitt nummer i fredags men han har ännu inte hört av sig. Hur ska jag tolka det? Jag skulle vilja träffa honom för att lära känna honom mer men jag jobbade min sista dag i fredags och jag vet inte mycket mer om honom än hans förnamn så om jag ska få tag i honom måste jag åka till jobbet.
      Men det känns ju som att om man frågar någon efter ens nummer samt frågar om vi ska hitta på nåt i veckan borde han väl höra av sig? Allt var på hans initiativ.

Comment

Ja jag funderar på att åka och få hans nummer imorgon. Som sagt, då vet jag åtminstone.

Comment

Working...
        X