Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har jag anknytningsproblem?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har jag anknytningsproblem?

Hej!

Jag har precis genomfört en skilsmässa med min fru, direkta orsaken var en otrohet och indirekt även problem som tidigare har bidragit till att det blev som det blev.

Nu sitter jag här och självrannsakar mig själv och försöker förstå min del i det hela. Mitt ex sa bland de sista sakerna hon sa att hon varit rädd för mig då jag hade så få vänner, att jag inte hade så bra kontakt med min familj osv. , och hänvisade det till min barndom. Att jag har få vänner beror ju delvis på för många flyttar, men kan inte undgå att fundera på om det ligger något i det hon säger.

Några saker som fått mig att koppla detta till anknytningsproblem är:
    * Jag har väldigt få vänner, och de jag har knyter jag till mig väldigt tight. Så även mina respektive
    * Jag har blivit sviken av flera människor tidigare, och förväntar mig att så blir fallet även i framtiden
    * Jag kan ibland när jag blir mentalt trött stänga av helt och hållet och bara bli sur/frånvänd. Flera flickvänner tidigare har sagt detta och att de upplever det som jobbigt. Om de pratar med mig då så vill jag helst av allt bara fly från situationen.
    * Jag har alltid klarat mig själv, och kommer så även att göra i framtiden

Så även en viss historik från barndomen:
    * Min mamma har varit deprimerad väldigt länge. Hon har även haft en hörselskada som gjort det svårt att kommunicera med henne
    * Min pappa har jobbat på distans mån-fre, och bara varit hemma på helgerna. Han har nog aldrig visat några känslor.
    * Ingen av mina föräldrar har gett mig några uppmuntrande ord, förutom när jag kom hem med bra betyg
    * Ingen av mina föräldrar har sagt några kärleksord till oss barn och vi barn i familjen är inte särskilt kärleksfulla med varandra

Vad tror ni?

Vänligen
    F

Working...
X