Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kommer han ändra sig?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kommer han ändra sig?

Hej,

Jag har träffat en man i 6 månader flera dagar i veckan och han är 20 år äldre än mig. Jag har blivit väldigt kär i honom då han är allt det jag söker hos en man. Det var inte hans utseende som jag föll för utan hans personlighet och vi började dejta efter två år som bekanta. Nu tycker jag att han är den mest attraktiva man som jag någonsin träffat även om jag tidigare dejtat modeller och ur samhället syn väldigt attraktiva män.

Varje gång vi träffas så är vi som ett par och sexet är fantastiskt. Om vi är ute så kyssar han mig och håller om mig. Allt han utstrålar är att han tycker väldigt mycket om mig.

Han inkluderar dock inte mig i hans liv och efter en konfrontation över vad han egentligen tänker om mig fick jag reda på att han inte berättar om mig för hans vänner. Enligt honom beror det på åldersskillnaden, att vi är olika steg i livet och att han är rädd att han går bakåt snarare än framåt genom att träffa mig. I tillägg pratar han inte med sina vänner om vilka han dejtar enligt honom.

Jag ser bra ut, utbildar mig, är väldigt omtyckt och social så jag kan faktist inte förstå varför han inte skulle vara stolt över mig. Förstå mig riktigt, jag är ingen super människa men jag är snarare den som väljer bort än att jag blir bortvald. Det är mycket som talar emot denna relation men jag tycker så otroligt mycket om honom och annars hade jag aldrig accepterat detta. Vad tycker ni att jag ska göra?

Sex månader med tät konktakt... nej han kommer troligen inte att ändra sig. Eller kanske, men då rätt snart.

Jag tycker du ska tänka dig själv om fem år och se tillbaka. Du har varit hans "vid sidan om". Mycket fint men aldrig helt varit i hans liv. Känns det ok? Räcker det för dig?

Att vara rädd är naturligt. Och han kanske är väldigt rädd. Tycker det var bra du tog upp det till diskussion, pratade om det. Kanske så börjar en bearbetningsprocess för honom nu där han ändrar sig. Innan har han inte känt han behövt ta ställning för du inte sagt något. Nu vet han vad du känner och tänker.

Så vad du kan göra är att ta upp det då och då, förklara hur du känner. Så att han inte får för sig att han "kom undan" och kan glömma bort detta. Så han får ta ett aktivt beslut hur han vill göra. Och då förhoppningsvis inse att han inte vill förlora detta, att han vill ha en riktig relation med dig.

Om han inte ändrar sig... ja... som sagt, se dig själv om fem år, om tio år. Vill du vara vid sidan om?

Jag är ingen expert, bara lite tankar.

Comment

• abcd44
      abcd44 commented
      Editing a comment
      Tack för att du tog dig tid att svara! Jag håller med dig, vill inte vara person vid sidan om.. Får se hur jag går tillväga men kommer nog inte ge det mycket mer tid. Ha en fin dag
Working...
X