Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fick han kalla fötter?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fick han kalla fötter?

Jag träffade en kille i början på Februari, tyckte vi klickade. Det började med att vi sågs hemma oss honom. Vi har några gemensamma vänner men känner inte varandra så fick kontakt på fb och bestämde oss för att träffas efter att ha pratat lite. Tycker han ser otroligt bra ut så åkte för att träffa honom. Vi pratade i timmar när vi väl sågs och det kändes så himla bra, allt flöt på. Sen träffades vi någon dag efter igen och då sov jag över och vi hade sex. Efter det har vi träffats en gång i veckan pratat och haft sex.

Men senaste gången vi sågs förra veckan kände jag att jag ville ha mer än bara det här. Vi började prata om vår relation och sa att vi bara låg med varandra.

Efter det blev han knäpptyst och jag tänkte sönder situationen. Jag skickade några meddelanden som han svarade rätt kallt på. Så jag tänkte att men okej nu vill han inte mer. Så då skrev jag ytterligare ett medelande där jag förklarade att jag inte skulle höra av mig mer om han hade tröttnat. Men då svarade han direkt att han hade jobbat mycket och därför inte hade tid.

Men ett sms nån gång på en hel vecka tar ju inte sån tid? Är han egentligen inte intresserad men vill vara snäll eller vill han bara hålla kvar mig? Tänker han ens på mig när han inte ens kan höra av sig?

Borde jag släppa det direkt eller vad ska jag göra?

Ge honom tid? Vänta o se vad som händer, kommer han tillbaka till dig, kommer han tillbaka, om inte så inte... Förstår absolut att det känns jobbigt, men vad kan du göra? Annat än o vänta...

Comment

Man kan alltid vara modig och tydlig och fråga! Man kan greppa taktpinnen själv och driva frågan i endera riktning istället för att anta en passiv roll. Jag vet egentligen inte vad det är som är så hemskt med att fråga....förutom att man kan få ett nej, dvs. bli avvisad. Men sitter man bara still och väntar och hoppas att han ska höra av sig och far illa under väntetiden samtidigt som man egentligen aldrig vet om det öht kommer något svar i någon riktning. Många är ju så oerhört fega att de bara försvinner hellre än att säga rakt ut hur de vill ha det. Inget svar är iof också ett sorts svar, men ett j-t uselt och fegt sådant.

På det sättet så är en modig fråga bättre, för DÅ har man gjort vad man själv kan råda över. Får men inget svar då, eller ett negativt, så måste man droppa och gå vidare för DÅ finns inget man kan påverka. Den andre parten har rätt att bete sig hur ynkryggigt som helst, man behöver inte (och gör inte, tvärtom snarast) gilla det... men man tvingas acceptera om han är en syltrygg.

Men gör det DU kan, då behöver du aldrig fundera över det efteråt. Och en icke-agiterad/icke-anklagande/icke-tjatig fråga som är rak och bara förväntar sig ETT ärligt och öppet svar, inte just DET svaret (och som inte dikterar hur det ska se ut) kan ingen anklaga dig för. Det räknas till det normala och rakryggade beteendet. Men kryper du ihop och bara sitter och väntar så kan ingen annan än DU anklaga dig och självförebråelser brukar ofta vara de allra svåraste att hantera.

Så sträck på dig, dra ett djupt andetag och våga fråga efter vad han vill med dig, varken mer eller mindre.

Lycka till!
      Last edited by RoughTimes; 2016-03-19, 17:09.

Comment

Men jag har ju skrivit till honom två gånger och undrat över hans kalla sätt och han har svarat att han visst vill men inte har tid just nu pga en flytt mycket jobb osv. Hur vet jag att han inte bara är "snäll"? Och inte vågar säga vad han egentligen tycker?

Han ställer inga frågar, bara svarar på mina. Men varför svarar han då ens?

Comment

Alltså, om ni nu kommit överens att ni är kk.. .?
          Då träffas man och ligger utan krav på att underhålla varandra med mess och annat. Det ingår oftast inte att man har så stort intresse i den andras liv då.
          Man träffas när det passar. Nu har han inte tid.
          Om du bara frågar om hans "kalla sätt" så fattar han nog ingenting.

Har du varit tydlig och sagt att du vill mer än att vara kk?

Comment

Vi har aldrig kommit överens om att vara kk, vi har haft intresse i varandras liv ända från början. Jag har varit intresserad av honom hela tiden.

Comment

"Vi började prata om vår relation och sa att vi bara låg med varandra."

Jaha, jag tolkade det som om ni i samförstånd kommit överens om vad er relation gick ut på.

Comment

Nej, vi pratade lite om förhållanden och han sa att han varit singel alldeles för länge och var redo att skaffa barn snart och så men att han fokuserade ganska mycket på karriären just nu osv. Han sa att han inte låg runt utan bara ville vara med mig nu. Men efter den kvällen och det samtalet blev han kall och det är det som jag funderar så himla mycket på. Kändes som att han tyckte om mig.

Comment

Nej jag menade alltså att vi bara låg med varandra och inte andra personer! Kanske blev lite oklart

Comment

Nej, vi pratade lite om förhållanden och han sa att han varit singel alldeles för länge och var redo att skaffa barn snart och så men att han fokuserade ganska mycket på karriären just nu osv. Han sa att han inte låg runt utan bara ville vara med mig nu.
                    Vilket är exakt rätt sak att säga till en tjej som normalt inte "ligger runt" men som han vill ha sex med. Det behöver inte vara elakt planerat så men "rätt saker" slank ur munnen på honom för att uppnå målet. Sex.

Och att han inte nu säger som det är kan både handla om en missriktad omtänksamhet att inte såra dig och att inte vill sabotera chansen att ha sex igen om han skulle vilja och ha tid.

Men jag tror tyvärr inte att han är intresserad av mer än sex och kanske lite sällskap ibland. Han kanske "tycker du är ok" men knappast mer.

För om du tänker efter, han har fått lära känna dig, han har fått dela tid med dig, han har fått älska passionerat med dig. Om han vore intresserad så skulle han självklart vara mer "på" och kämpa för att få träffa dig och vara livrädd du skulle slinka honom ur händerna. Även om hade ont om tid så ta sig tid för vill för allt i världen inte gå miste om dig. Som minimum skicka SMS med hjärtan och planera in när ni ska träffas härnäst.

Men det kan finnas andra orsaker också till att han är lite "matt" i kontakten. Han kanske är i en relation redan eller har ett ex där det inte riktigt är avslutat. Om du är osäker och vill tro att han är intresserad så är det nog bara en sak du kan göra, att som RoughTimes skriver vara lite besvärligt och faktiskt fråga. Jag vet att det kan kännas som att om frågar för mycket så kanske han försvinner helt. Men en relation ska inte behöva vara som ett parti schack där det är meningen man ska grubbla på rätt drag hela tiden. Om dina frågor skrämmer bort honom så är han helt garanterat inte den det är meningen du ska vara tillsammans med.

Men jag är ingen expert, bara vad jag tror.

Comment

Sorry to say it, men av egen erfarenhet, när folk inte hör av sig så finns det en anledning. Hittar man en människa som man VILL HA så håller man hårt i denne. Jag tror tyvärr inte han känner tillräckligt för att han ska vilja något mer med dig än det ni har nu. Dock tycker han säkert att ni har mysigt och trevligt ihop och vill inte kasta iväg det. Om han gillar dig så vet du om det, går du runt o undrar om han gör det eller inte så gör han antagligen inte det.

Comment

"Och att han inte nu säger som det är kan både handla om en missriktad omtänksamhet att inte såra dig och att inte vill sabotera chansen att ha sex igen om han skulle vilja och ha tid."

Jag tror du satte orden på allt där! Jag tror att han vill vara "snäll".. Det där du beskrev känns faktiskt väldigt logisk. Jag tror att det handlar om exakt det. Tack knet99 för dina kloka ord. Och ni andra som svarat. Får gå vidare helt enkelt

Comment

Working...
                        X