Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min pojkvän sårar mig med sitt sätt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Just precis i början så var det inte så.. sen känns det som att det har blivit mindre och mindre närhet.. vi har ju sex kanske 1 gång i veckan/varannan vecka.. men det är ju bara sex inget mys så sätt.

Comment

Ja alltså när jag berättar hur jag känner ger han mig lite mer närhet för ett tag sen upphör det igen, och så fort som jag vill prata om nåt som inte känns bra tycker han att jag tjatar och säger att han inte förstår varför det inte känns bra för mig. För allt känns ju bra för honom....

Comment

Tråkigt att du får höra att du är tjatig när du vill ta upp vad som inte känns bra/okej.
        Så det är aldrig några kramar eller pussar från hans sida? Endast sexet?

Är ni med varandra mycket? Ni kanske skulle behöva vara ifrån varandra, att den ena av er sover borta några nätter hos någon vän. Så att ni får känna hur det är att sakna varandra?

Comment

Han sover borta med sitt jobb flera dagar i veckan.. ja precis det är väldigt jobbigt.. men jag undrar hur bra ett förhållande kan bli, man kanske måste stå ut med vissa saker.

Nej han brukar ge mig en morgonpuss. En snabb innan han åker till jobbet.

Comment

Okej. Då är ni ju ändå borta från varandra och får chans att sakna varandra. Vissa saker får man nog stå ut med. Men det här med närhet är ju ett behov du har.
            Jag tycker inte du ska förminska det behovet heller. Om det är viktigt för dig så ska du stå på dig, i hur viktigt det är. Det är inte fel att behöva något i ett förhållande.
            Tror heller inte du kommer må bra i längden, av att bortse från ditt behov av närhet. Känns som du inte mår bra nu heller av det här.
            Skulle parterapi kunna vara något? Om det är svårt att prata med varandra så kanske det kan vara till hjälp?
            Skulle det varit jag, så skulle jag berättat hur viktigt det är för mig. Sagt att "jag vet att du tycker jag tjatar, men jag vill att du lyssnar, och tar det här på allvar".Sagt hur mycket jag älskar min partner och att jag vill vara nära han. Eftersom det inte blir bättre efter att du berättat och att det fortsätter som det gör så måste du ju "tjata".

Comment

För att svara på din fråga "hur bra ett förhållande kan bli, måste man stå ut med vissa saker" svar nej man måste inte stå ut med bristen på grundläggande saker! Att få närhet och kärlek och mys är en grundläggande sak i ett förhållande. Utan det så är det ju inte nått mer än en kompisrelation.

Jag hade en pojkvän i två år som sa i princip varje dag "du ska va lycklig som har mig som pojkvän, jag är en bra pojkvän! Det finns så mycket dåliga killar." Och han sa det så genuint att jag höll med! Trots att han inte alls betedde sig som en bra pojkvän. Det var först efteråt som jag fattade vilken psykisk manipulation en kille man är kär i kan göra. Efter det så har jag lärt mig, ord betyder absolut ingenting om det inte backas upp med handling! Gå inte på det han säger, han måste visa att han älskar dig, inte säga det! Om han verkligen älskar dig så ska han respektera dina behov. Om han verkligen som han säger "gå under" om du skulle göra slut, så skulle han väl göra vad som helst för att inte riskera att det tog slut, inklusive mysa med dig och visa sin kärlek då du har uttryckt detta som ett viktigt behov.

Nu har det ju gått så lång tid, så många år, som du har gått med på att vara ihop fastän han inte uppfyller dina behov. Du måste nog göra något väldigt drastiskt för att få hans respekt igen och att inte bli tagen för given. Tex att ställa ett ultimatum som du verkligen står fast vid, säg att du måste prata om en mycket viktig sak, sätt er ner och se varandra i ögonen utan att distraheras av andra saker. Säg - Jag har ett grundläggande behov att mysa i ett förhållande, att kramas, pussas, vara nära och hålla om varandra utan att känna sig dissad. Jag har uttryckt det här behovet flera gånger och jag känner att du inte har tagit det på allvar. Kan du ändra ditt beteende eller ska vi avsluta det här förhållandet?

Comment

Hans "gå under" kan både vara ett sätt att med ord säga att han älskar dig så att du ska kräva mindre på andra sätt. Men det kan också vara ett sätt att i ditt huvud plantera känslan och tanken att "du inte får lämna honom för då sårar du honom på ett oförlåtligt sätt". Ett sätt att få grepp om dig, hålla dig kvar. En manipulation, medvetet eller omedvetet.

Sex kan också upplevas väldigt mekaniskt om inte finns en vardaglig intimitet. För många är stunden efter sexet den finaste biten. Att pusta ut tillsammans efter en urladdning, vila i kropp och själ med både fysisk och mental närhet.

Men i slutänden så handlar detta om vilka minimikrav du har på en relation. Om du verkligen kan leva utan den fysiska närhet du behöver. Och om kanske det saknas mental närhet också, att det egentligen är kopplat. Du behöver fysisk närhet som en bekräftelse på att ni har en mental närhet?

Comment

Working...
                X