Announcement

Collapse
No announcement yet.

Osäkerheten förstör mig och mitt förhållande

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Osäkerheten förstör mig och mitt förhållande

Jag har haft depression/ångest sedan ett par år tillbaka och blev utskriven medicin för detta, vilket jag nu tagit i ett antal år. Innan jag började med medicinen träffade jag min fantastiska partner. Problemet ligger i att trots att medicinen får mig att må bättre än vad jag gjorde tidigare känner jag mig fortfarande lika osäker bland folk och dessutom för min partner. Osäkerheten gäller främst kring min kropp då jag fortfarande kan må dåligt över hur jag ser ut trots att min partner tycker om mitt utseende.. Detta bidrog till att jag nyligen fick höra av min partner att vårt sexliv var skit, då vi sällan älskar med varandra, antingen i brist på tid, ork, eller bara att jag känner mig osäker och inte manad till att ha samlag och jag känner att detta problem ligger på mig, men att jag inte riktigt kan hjälpa att jag i princip aldrig riktigt känner mig manad för sex trots att vårt förhållande utöver sexet är helt fantastiskt.
    Jag försöker brottas med detta och mår dåligt över att jag inte vet hur jag ska göra för att både slappna av och få bort min osäkerhet.

Medicinen är bara en hjälp på vägen, för att lösa det hela mysteriet kanske du behöver prata med en terapeut eller en psykolog som kan detta du behöver prata om. Sedan så ska du inte behöva bli tvingad till att göra saker som du absolut inte vill göra eller ens i vissa fall vill helt enkelt inte göra, när det gäller ditt förhållande. Ni får prata om dina psykiska hälsa och dina psykiska "spärrar" om du känner att du har några, för att hitta en lösning på problemet som fungerar för er bägge.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Känner du (speciellt som kvinna) att du inte vill ha sex, så anser iaf. Jag att du inte ska behöva må dåligt för det. Sex är egentligen det minst viktiga i ett förhållande. Tillit, respekt, ärlighet och att kunna vara sig själv kommer långt före sex.

Comment

Självklart är tillit, respekt och ärlighet extremt viktigt i ett förhållande, vilket jag och min partner har. Problemet ligger helt i att osäkerheten gör att det förstör när det kommer till att visa kärlek för varandra.

Comment

Vet din partner om hur du mår? Känner man sig osäker och deppig är sällan sexlusten på topp, och antidepp-mediciner brukar ofta kunna ha inverkan på sexlusten, den minskar eller försvinner helt. Fungerar medicinen bra annars? kunde kanske vara en idé att prova att byta annars. Har du någon samtalskontakt? Är viktigt att man pratar med någon, inte bara att man medicinerar mot sina problem... om man känner att man vill och kan prata med någon utomstående förstås, annars är det ingen större idé

Comment

Partnern vet att osäkerheten är en del av problemet när det kommer till sexlusten. Medicinen funkar förövrigt helt OK, bättre än innan.. Blivit så van med dessa nu att det blivit en vardag, därav har jag inga riktiga planer på att byta/sluta med dem än...

Comment

Working...
            X