Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen aning !

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen aning !

Hejsan! Jag är helt ny här! Så jag har ingen aning om detta är rätt ställe att skriva de här på!

De är så här! För ett par veckor sedan så träffa jag en jätte fin tjej ute på krogen, hon gick med på efter fest hos mig! Och de slutade med att vi hamnade i min säng tillsammans. Kan väl till lägga att de var hon kom tillbaka hem till mig efter festen var slut och dom andra gick hem!

Och ett par dagar efter skrev ja till henne och frågade om vi skulle träffas någon dag och de tyckte hon! Men de är så här att varje gång ja frågar om vi ska träffas så är hon upptagen!

Hon slutar helt plötsligt svara mig bara försvinner helt kan ta flera dagar innan hon svarar, även om ja svarar direkt så tar de dagar igen innan ja får ett svar ?

jag fick reda på att för många år så var hon väldigt intresserad av mig men hon tog aldrig någon kontakt med mig.

Kan de ha något med att göra att hon inte svarar?

Låter som hon både vill och inte vill. Vilket kanske betyder att hon är intresserad men inte sådär väldigt intresserad.

Men är ju svårt veta. Kan vara allt ifrån att hon har svårt säga "nej", till att har flera på gång eller strul med ett ex, till att hon fått rampfeber och tycker lite svårt ta nästa steg.

Kanske ska du vänta och se ett tag till? Och om fortfarande sådär så skriv att "Hade hoppats vi skulle träffas för att lära känna varandra mer, men fått så många nej att jag nog får ta det som en hint att du inte vill det. Önskar dig allt väl, ha det så bra!".

Men jag är verkligen ingen expert på sådant.... vet bara att andra ibland har skäl för sitt underliga beteende. Men kan naturligtvis också fråga vad som pågår eller bestämma när du fått nog.

Comment

Hej och tack Knet99 för ditt svar!

De du säger kan mycket väl vara helt rätt med!
      Hon säger aldrig riktigt "nej" mer att hon är upptagen de är ju ett nej i sig själv !
      Tycker de bara är lite tråkigt när man pratar med en person, man ställen en fråga om tex " hur har din helg varit" man får ett bra svar med både glada gubbar och en mot fråga då hon frågar hur mín har vairt men sedan så försvinner hon i flera dagar.. ?

Ja har tänkte att ja väntar ett tag och ser, Svarar hon varken på de ja skrev sist eller skriver till mig så gör ja ett sista försök och frågar henne om vi ska gå ut och äta ? Eller kanske för mycket "första" träff ? sitter i ett litet svårt val här. Vi bor i en ganska liten by tyvärr med inte så mycket att göra och folk är vääääääldigt prat glada om man ses med någon som man inte brukar umgås med om du förstår hur ja menar? så man måste åka någon mil för att komma till ett ställe där man kan göra något?

Sedan så får de vara nog! Inget illa menat imot henne men har hon svårt att säga nej så de ingen typ för mig. Har varit med om de tidigare och blev då väldigt sårad!
      Last edited by antons; 2015-08-07, 13:14.

Comment

Nu fick ja äntligen svar!

Och ja fick till svar att de var gulligt att ja ville ses och gå ut och äta men hon var inte inte efter något sånt just nu och vill helst bara vara vän! hoppas de är ok
        ja va fasiken svarar man på de ? dum fråga kanske

Comment

Hon ser den där kvällen som ett misstag eller något tillfälligt. Och vill inte gå i den riktningen mot att vara mer än vänner. Och hennes erfarenhet säger att när gett en kille extra uppmärksamhet (som sex ju är rätt rejält) så vill killen ofta ha mer. Och därför känt sig tvungen att "skapa avstånd" genom att mer demonstrativt vänta med att höra av sig och vara frånvarande. Glida undan och hoppas du fattar vinken och ger upp tanken att ska vara något mer.

Det hade varit långt mycket enklare om hon sagt det istället. Så du fått tid ställa om dig till att vara bara "vän", veta vad hon ville. Men nu fick du veta även om sent.

Så frågan är om du vill vara "vän"? Om du kan backa från det ni hade och få mindre? Om du klarar att som kompis höra henne prata om andra killar hon är intresserad av eller se henne med andra? Klarar att inte gå och vänta och hoppas? På ett sätt låtsas bara vilja vara vän, men vill ha mer?

Nu när du vet att du är ratad som "tänkbar pojkvän", vad vill du göra?

Nu vet du inte heller om hennes "vara vänner" ens betyder det. Utan bara något hon säger för att skulle låta illa att säga "jag vill inte du hör av dig alls". Kanske så vill hon inte ens vara vän…

Comment

ja vem vet vad hon menar och va hon menade.

Ja svarade på de hon skrev till mig att ja inte mena inget så, att ja bara ville lära känna henne. och nu ska ja backa av helt.
            Hon vet nog som alla andra här om kring att ja inte tycker om ett ligga med "random personer". Har aldrig varit min sak, jag är en som som "tackar nej". För ja vill inte träffa någon som kanske är intresserad av mig och göra någon ledsen. Slutar dock alltid tvärt om så fort ja träffar en tjej som ja känner att hon är intressant, man hamnar på samma fest och sluta med sex. så är de ja som blir"sårad" kan inte säga att ja är ledsen något större efter som att ja inte känner denna tjej så bra som ja hade viljat, har inte byggt upp några kännslor, mer den delen som vill lära henne.

Vem vet de kanske var "hemd" från henne efter som att hon var väldigt kär i mig för många år sedan ?
            Man får väl se vad livet tar en, något kanske händer vem vet, eller så kanske har precis har lärt mig känna en riktigt bra vän
            Last edited by antons; 2015-08-14, 13:17.

Comment

Working...
            X