Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag kväver min flickvänn med mitt bekräftelsebehov.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag kväver min flickvänn med mitt bekräftelsebehov.

Hej.

Jag och min flickvän har varit ett par i ca 1,5 år. Men har hållt ihop i snart 3 år.

Vi har båda jobbat inom turism och mycket med barn.

Hon har mått dåligt lite av och till en längre tid. Men senaste halvåret har det blivit värre. Jag gör det tyvärr inte lättare.

Jag har ett fruktansvärt stort bekräftelsebehov. Vill hela tiden höra, jag saknar dig, älskar dig. Ohh, bara tanken på att man snart ska få träffa sin kille.. mm mm mm..

2006-2013 så jobbade jag inom turismen och fick väldigt mycket rolig och bra bekräftelse VARJE dag på jobbet av gäster och personal.

Detta gör att mitt bekräftelsebehov har eskalerat.

När min flickvän har sina dåliga dagar så vill hon helst avskärma sig från världen och bara vara helt själv.

Och då jag är van att få väldigt mycket bekräftelse hela tiden, så söker jag ju det nu hos henne. Detta gör att hon känner att jag kväver henne. Hon får aldrig sin egentid som hon behöver.

Det känns lite som om att jag kräven henne på bekräftelsen jag innan fått från flera hundra människor. Inte lätt för henne då hon bara är en person.

Detta gör det ju värre då hon studerar och vi bara bor ihop halvårsvis. Så när hon bor på annan ort, blir det värre för mig. Jag söker hela tiden bekräftelse av henne. Detta gör då att jag kväver henne, och hon får aldrig riktigt ta hand om sig själv, utan måste fokusera för mycket på mig.

Så till det jag då vill ha hjälp med.

Är detta något som du känner igen?

Hur gick du till väga för att stilla ditt bekräftelsebehov?

Och hur fick du in i ditt huvud att du inte måste höra jag älskar dig mm flera gånger om dagen?

Tack

wassberg

Jag känner igen mig med bekräftelsebehov, och jag tror att jag vill ha det för att jag ALDRIG har fått det någonstans. Men, jag tror man måste jobba med sig själv, våga vara mer självständig och ge din partner de utrymme hon behöver. Träffa andra vänner, gör något på fritiden som kan ge dig bekräftelse.

Comment

Vad jag känner igen mig i detta. Alla mina förhållanden har har tagit slut på grund av att jag vill bli sedd, bekräftad av honom.

Comment

Du vet, du kan ge dig själv komplimanger, det är lika kraftfullt som att få dem av någon annan. Så när du känner ett bekräftelsebehov, berätta för dig själv det du vill höra från henne. Och det viktiga är att inte bara tänka orden, utan även känna orden i hela kroppen!

Du kan inte lägga över ansvaret för din inre lycka på en annan person, det funkar aldrig! DU är den enda i världen som kan skapa egen inre långvarig lycka.

Comment

Att vilja bli bekräftad är inget märkligt, tycker jag. Men det får ändå finnas gränser. Om man har en någorlunda god självkänsla behöver man inte bekräftelse hela tiden på att man duger. Man kan ju också få bekräftelse från andra människor än sin partner. Utan varje form av bekräftelse går man under. Fast ens partner kan inte förväntas ge mig bekräftelse på precis allt, precis hela tiden. Det är lite av en balansgång där.

Jag kände igen det där med att partnern känner att hon kvävs och inte får luft att andas. Men i mitt fall handlar det inte så mycket om bekräftelsebehov från min sida, som att hon tycker att jag kväver henne med alla mina omsorger. Fast det är ett annat ämne

Comment

Working...
          X