Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kronisk smärta påverkar själen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kronisk smärta påverkar själen

Hej allesammans!

Jag håller just nu på att skriva mitt gymnasiearbete. Jag har valt att skriva om hur kronisk smärta påverkar en psykiska välmående. Detta valde jag av två anledningar, jag är väldigt intresserad av medicin och jag har själv levt med smärta i form av huvudvärk sedan jag var tio år.

För att kunna göra detta arbetet undrar jag om det finns några som vill svara på några frågor som handlar om hur man klarar av vardagen när man lever med smärta. Allt sker såklart anonymt här på denna sidan, det enda jag behöver är ålder och kön. (Om man inte vill säga något av detta så går det självklart bra, men för att jag ska kunna jämföra olika åldrar samt olika kön behöver jag vet det. Men jag är glad även om jag inte får veta kön eller ålder.)

Detta är mina frågor:

Försök svara utifrån hur det har varit de senaste 5 åren.

Har du någon diagnos?

Har du fått någon typ av behandling inom landstinget mot din smärta?

Om ja, vilken typ av behandling och hur var resultatet?

Påverkar värken dig i din vardag och i sådant fall hur då?

Har du behövt psykolog, psykiatriker eller kuratorshjälp p.g.a. din smärta?

Om ja, har du då fått antidepressiva mediciner utskrivna?

Hur hanterar du din smärta de dagar då den är som värst?

Är oerhört tacksam för era svar!

Ha det bäst

P.S. Jag har läst reglerna och är medveten om att man ska prata med admin om man vill intervjua någon här. Så räknas detta inom det så ber jag om ursäkt och admin får gärna ta bort mitt inlägg. Men jag hoppas att detta är okej, vill inte bryta mot några regler.

De som vill veta resultat och mina slutsatser får självklart det någon gång i maj.

Comment

Working...
    X