Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det är inte bra...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det är inte bra...

Haft ont sedan i morse. Värken är för hemsk. Står snart inte ut längre. Tagit 2 st starka värktabletter, paracetamol/ kodein. Bara legat i soffan och glott på film hela dagen. Självmorstankarna är ständigt närvarande. Har absolut ingen som fattar hur ont jag har det. Funderar på att ta en överdos, så att jag får somna in och bli fri från all smärta.

Usch vad tråkigt det låter. Någon speciell sjukdom som orsakar din smärta?

Comment

De dagarna när smärtan är som värst går inte att beskriva för någon som inte själv lider av kroniskt smärtsyndrom.

Har du en bra läkarkontakt som hjälper dig hitta rätt smärtlindring ? Jag har det senaste halvåret gått igenom hur många olika sorter som helst och även provat depressionsmediciner som sägs hjälpa men ingen skillnad.

Har du testat Diklafenak ? Det är för mig den som hjälper bäst. Kan vara värt att testa om du inte gjort det...

Comment

Diklofenak gav mig oerhörda bröstsmärtor. Så de tar jag inte. Nej ingen bra kontakt med läkare. De tycker de går gjort allt och anser att jag måste leva med smärtan. Nu har jag jätte ont igen och det är frukansvärt! Jag kände mig hoppfull idag, nu är det jobbigt igen.

Comment

Har själv kroniskt smärtsyndrom och vet fruktansvärt det kan vara.

Har själv lidit av brännande/svidande värk, rörelsesmärtor, kraftigt störd sömn/sömnbrist, stelhet i lederna, kraftlöshet, krepitationer från lederna mm.....

Allt detta är i stort borta efter behandling med injektioner med lokalbedövning i triggerpunkterna!

Det ni måste göra är att komma till en smärtläkare.

Dessa besvär sitter i centralanervsystemet/nervändarna och ger spänningar/syrebrist i musklerna.

Detta syns ej på någon röntgen eller blodprov! Eftersom det inte gör det och i stort alla läkare förutom smärtläkare inte förstår eller kan någon om långvarig/kronisk värk så får ni ej rätt behandling! (men ofta förmodligen helt fel behandling)

Att värktabletter i många fall inte hjälper alls är inte så konstigt. Jag är själv terapiresistent och kan lika bra äta Läkerol. Värktabletter fungerar väldigt dåligt på just nerv- och muskel smärta/värk. I många fall kan det t.o.m. göra värken/smärtan värre!

Att depressionsmediciner skulle hjälpa är bara strunt!

Det finns dock en sådan medicin som hjälper. Det är en gammal medicin mot depression. Man ger denna i så små doser så det skulle inte ens hjälpa mot depression, men har dock visat sig hjälpa mot kronisk värk.

Varför just denna hjälper mot kronisk värk, trotts så låg dos, vet man ej. Socialstyrelsen begärde att läkemedelsbolaget skulle utreda varför. Då patentet på medicinen gått ut så tyckte läkemedelsbolaget att det skulle kosta mycket pengar till ingen nytta - då la de helt enkelt ner tillverkningen....

Men eftersom patentet gått ut finns där kopior (ännu så länge i.a.f.) för er som vill pröva detta. Saroten retard heter den jag tagit.

Behandlingen hjälper mot all kronisk värk, vare sig den heter "kroniskt smärtsydrom", fibromyalgi el. RSD etc...

För er som vill veta mer. Skicka gärna PM till mig.

/Kvittar

Comment

Working...
          X