Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystisk huvudvärk..

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mystisk huvudvärk..

Sedan jag var 7 år har jag alltid haft en huvudvärk, jag anser att den är kronisk då den alltid finns där. Jag har gått till många doktorer och läkare som konstaterat att det beror på stress bara, i och med att jag är ungdom. Men det beror inte på det!

Nu är jag snart 20 år och inget har förändrats. Huvudvärken gnager i mitt huvud bara.

Någon som vet vad det kan bero på? Kan jag ha synfel (men jag själv tycker jag har en utmärkt syn och gjorde ett syntest för cirka 4 år sedan).

Får extra ont i huvudet om det väntas åska (men det får många, och sommrarna är absolut värst. Har jag gråtit länge får jag också en extrem huvudvärk i en hel dag.

Min mamma och min syster lider av migrän. Men de får anfall. Min är kronisk och går upp och ner.

Hej Jeis!

Det låter jobbigt det där! Jag gissar att det kan vara en kombination av migrän och spänningshuvudvärk. Mycket huvudvärk härrör f.ö från nacken och muskulaturen där. Jag tycker du bör kontakta din husläkare, eller vårdcentral, så att din huvudvärk blir grundligt undersökt en gång för alla. Har den hållit på så här länge, är det definitivt läge att försöka gå till botten med dess orsaker. Om det är migrän, kan du få migränmedicin, om det är nacken som spökar kan en sjukgymnast göra underverk. Vad gäller synen, så hinner mycket hända på fyra år, även om man är ung. Att ha synproblem kan i sig medföra huvudvärk.

Men som sagt, kontakta din läkare, så att du får hjälp!

Var rädd om dig, och lycka till!

Vänliga hälsningar,

Stratocaster

( som själv har nackutlöst huvudvärk ofta, och dessutom av och till s.k ögonmigrän )

Comment

Tack för ditt svar! Ska väl ge det ett försök till att kontakta de kunnigare, och ber om att få en mer förklaring än att det är stressrelaterat då jag vet att det inte är det!

/Jessica

Comment

Working...
      X