Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har vart hos läkaren idag!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har vart hos läkaren idag!

Idag var jag hos läkaren för att undersöka om jag har fibromyalgi...

Det gick bra men det gjorde såååååå ont där han tryckte...

Jag kan nästan fortfarande känna exakt vart han tryckt och det var fem timmar sen!

Han skulle i alla fall skicka en remiss till reumatologen för vidare utredning då han inte ville sätta en diagnos bara sådär när jag är så ung...

Och för övrigt skulle han skicka en remiss till ortopedtekniska för utprövning av sulor åt mina onda fötter...

Nu känns det som att det händer något iaf!

Fy fasen va ont det gör idag!!! Jag blir galen på denna konstanta smärta!!

Hur ska man orka igenom en dag när man efter 10 minuters promenad har så ont i kroppen så man nästan svimmar?

Jag har iaf inte fått hem några remisser ännu( har bara gått en vecka så det har jag väl inte direkt förväntat mig heller)...

Imon blir det jobbigt... Ska med min svärmor på marknad...

Inte jobbigt pga svärmor men av smärta och lidande...

Har för övrigt upptäckt att mina händer domnar eller sticker ibland vid vissa rörelser samt att jag ofta är väldigt kall om fötterna även om jag har sockar...

Comment

Nu har jag fått min remiss till ortopedtekniska men den överlappar min tid hos sköterskan på vuxenpsyk... Dilemma säger jag bara... Skippar jag någon av dom så blir det lidande...

Jag hatar sånt här!!

Comment

HEj! VAd bra att du fått remiss. Prioritera den för det är lättare att få tid hos sköterskan på psyk än det andra.

Förstår att du har ont. Har själv fibro så jag vet hur plågsamt det är.

Comment

Tack för ditt stöd! Det känns bättre när man vet att det finns andra i samma situation...

Jag har inte fått nån diagnos men iom att jag är så ung så ville inte läkaren sätta en diagnos på en gång så han skickar mig till reumatologen så jag får en grundlig undersökning... Men det är ju bra tycker jag, att inte göra något förhastat...

Jag ska till sköterskan idag istället så det löser sig

Comment

Vad bra att du får bli utredd.

Jag sitter här i ett skov nu och kan knappt röra mig på grund av smärtan. Inte konstigt det blir ångest och depp av skiten. Det värsta är nog att jag blir så yr, men det är en del av fibron och alla spända muskler i nacke och axlar, men fy fasen vad livet är tufft.

Comment

Ja fy fan... Att vissa får ha det så svårt medan andra glider på en jävla räkmacka genom livet... Det är illa, hur mycke empati dom än har för en så kan dom aldrig förstå...

Comment

Har fortfarande inte fått nån tid till reumatologen... Har dock haft mina skoinlägg ett tag nu och det känns som att det hjälper med just fotvärken, men jag har ju ont på andra ställen... Inte ett knyst har hörts från nån reumatolog alls...

Comment

Working...
                X