Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är tillsammans med en kvinna med fibro + ADHD

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är tillsammans med en kvinna med fibro + ADHD

Hej! Som ni förstår har vi inte så lätt, men vi har har ändå kämpat i 10 år, hon ar en son sen förut som var 4 år när vi träffades och så har vi fått en tillsammans som är 6 ½.
    Första 5 åren gick smärtfritt sen har bråken bara eskalerat, hon fick concerta mot adhd, problemet är att hon alltid gillat dricka rödvin men då mera måttligt förut.
    Nu har snudd på bli rödvinsalkolist, har fruktansvärda humörsvängningar och lyssnar inte mera på mig.

Hon har gjort sig opopulär hos massor av gamla goda vänner vilka jag anser normala, nu duger bara en tjej som jag har svårt för givetvis, hon är 32 år och min tjej 44 , och jag själv 49 år....hon gör min tjej ung och mer partysugen än förut. De säger att jag bara är svartsjuk på henne bara för att hon gör min tjej glad äntligen.

Klart att det varit ett tråkigt liv för min tjej långa stunder av livet, vi har haft problem...då jag blev depprimerad av detta och fick cipramil utskrivet, dödade min lust totalt i sängen, medans min tjejs mediciner höjde dom!!!

Knepigt, vi håller på o glider isär trots vi älskar varann.....ngn med samma erfarenhet eller goda råd tack!!!!! :crazy:

Hej!

Är inte i samma situation exakt, men har svår värk bl a pga fibromyalgi. Min tanke när jag läser ditt inlägg är om din kvinna självmedicinerar med alkohol kanske både mot smärta och mot den oro som ADHD kan innebära?

Fibromyalgin i sig leder inte sällan till en massa obehagliga fysiska symtom varav en del säkert lindras med alkohol, även om alkoholen något som skadar på sikt.

Jag har mött ett flertal personer med värk av olika slag som just självmedicinerat med alkohol, där själva "medicineringen" senare har blivit det största problemet.
    Vet inte om detta var till någon hjälp, men det är mina tankar krin det du beskriver.

Comment

Jag tar själv concerta och har fått veta av läkare att man absolut inte bör kombinera det med alkohol. Jag visste det inte under första året, men upptäckte att jag reagerade väldigt konstigt och annorlunda på alkohol när jag medicinerade. Jag tål knappt ens ett glas vin, och blir enormt "dagen efter" trots små mängder. Dessutom blir jag lätt arg.*

Comment

Working...
      X