Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför tar han inte mer intiativ?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Varför tar han inte mer intiativ?

Jag har träffat en kille 4 gånger nu och har sovit över en natt. 3 utav gångerna är det han som har frågat om vi skulle träffas, men senaste gången frågade jag om vi skulle ses. Han är har sagt hög och tydligt att han hellre vill ses än att skriva online, men efter en vecka hade gått och vi inte hade träffats eller pratat med varandra så skickade jag iväg ett medlande till honom. Han svarar men det tar oftast någon timme innan han svarar, och han har inte frågat ännu om vi ska ses igen.

Ni som är mer erfarna med dejtandet, vad ska jag göra? ska jag gå vidare, fråga om han vill ses eller bara försöka spela cool?

Jag är inte speciellt erfaren vad gäller dejtande, men om ni setts 4 gånger och han inte verkar speciellt "ivrig" så är han nog inte heller så speciellt intresserad.

Sedan skulle jag kanske undra lite om att han inte vill skriva så mycket kan bero på att det ökar risken hans flickvän får syn på det. Eller är singel men att han dejtar flera samtidigt och blir lite trassligt hålla isär om skriver med flera samtidigt. Men jag har nog för mörk människosyn, det är säkert inte så.

Att det tar någon timme att svara tycker jag inte i sig är ett tecken på ointresse. Olika personer hanterar telefon eller sociala medier väldigt olika.

Men om han inte svarar på ett intresserat sätt (frågar om dig, delar saker gjort, pratar om att träffas) så skulle jag not uppleva det som ett ointresse.

Comment

Working...
    X