Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Hjälp mig, orkar inte mer.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp mig, orkar inte mer.

Hej!
    Jag mår så otroligt dåligt, tror ingen fattar vilken ångest jag har.
    Detta pågrund av två saker.
    Det största just nu är en sak jag gjorde när jag va 12. (Är 15 nu)
    Jag kan knappt skriva det för skäms så otroligt mycket.
    Iallafall, jag hade precis hittat porr i den åldern. Jag visste allså inte hur det gick till och hur dåligt det egentligen var.
    Men en gång så kom jag in på en film där en Annan i min dåvarande ålder var med. En kille.
    Grejen var att jag fattade inte att det var fel? Jag tänkte inte alls mycket på det förens jag insåg vad jag gjort nu för några veckor sedan.
    Och ångesten verkligen kom ikapp och jag skäms så jävla mycket. Hur kunde jag ens göra så?
    Jag såg inte felet i det.
    Jag förtjänar inte att leva, jag är en hemsk person som inte borde få finnas.
    Jag har även problem med tvångstankar, hypokondri och allmänn oro över ALLT.

Jag vet inte hur jag ska orka mer. Alla andra är så bra människor, men jag har misslyckat.
    Hur kunde jag vara så dum?

Jag är just nu på "G" med en kille, och jag känner att han är värd så jävla bättre än mig, för jag är så äcklig.
    Vet inte hur jag ska kunna fortsätta leva med detta i mitt förflutna.
    Vet inte hur jag ska orka.. hjälp mig.

Allt känns så hopplöst. Så himla hopplöst.
    Kommer aldrig kunna förlåta mig själv.
    Last edited by Ingeting000; 2017-10-07, 00:43.

Alla gör vi misstag och barn och ungdomar gör stora misstag! Hade du varit vuxen så kan man anklaga en människa för att va hemskt och man skulle råda den personen att verkligen söka hjälp! Man kan aldrig anklaga barn och ungdomar för dom vet inte lika bra som vuxna gör! Du var bara 12 år och bara barnet! Man vet inte då vad man gör och det är dom vuxnas fel i omgivningen som har gett vad alla barn behöver och då kan det gå åt helvete med allting! Du är bara 15 år idag och ett helt liv framför dej! Det det kan alltid bättre med allting som vuxen fast man har haft svårigheter som barn och ungdom vilket är dom vuxnas fel i ens liv som har givit en vad man behöver som mest när man är ny i livet!

Jag hade en jobbig uppväxt och slogs och var kriminell som liten men idag har jag kommit ifrån det som vuxen för när man mognar så har man lärt sig bättre och vet mycket mera! Att vara barn och ungdom är det svåraste när det inte finns vuxna som har gett det som man behöver mest!

Så det är inget fel! Det kommer ordna sig! Du hade ingen aning om hur det blev! Det är som ungdom man börjar mer förstå vad som är rätt och fel lite men när man vuxen gör man inte samma saker för dom har man lärt sig vad som är rätt och fel hur fel misstag man än gjorde som barn och ungdom! Det är bara mänskligt att göra fel när man vet inte bättre när man är så ung och det borde inte spela nån roll för man har hela livet framför! Och även som vuxen kan man göra fel men oftast inget allvarligt!

Och kom ihåg hur hemsk du tror att du är så är det vuxnas fel i din omgivning! Dom har inte tagit det ansvar som behövde finnas där för dej på rätt sätt!

Va rädd om dej och ta hand om dej för det är det viktigaste så det ordnar sig!

Comment

• Ingeting000
      Ingeting000 commented
      Editing a comment
      Tack för ditt svar!
      Jag försöker verkligen tänka att jag inte visste bättre just då.
      Men sen så inbillar jag mig att det är en dålig ursäkt för det jag gjorde.
      Usch, vill bara glömma allt.
      Funderar på att gå pch prata med någon, men jag vet inte om jag kommer våga berätta.

Ingen fara! Ja det är ett känsligt ämne att prata om det! Men det är bättre att prata om det med någon terapuet eller psykolog som är förstående och empatisk om man inte kan glömma det och gå vidare i sitt liv!

Comment

Du skriver du lider av tvångstankar, så tror detta har blivit en tvångstanke. De flesta av oss hade likom bara släppt det och gått vidare man gör misstag i livet det är grejen med växa upp. Det går helt att bota tvångstankar med terapi och ibland terapi plus medicin. Det fins två sätt man kan utveckla tvångstankar/handlingar en är där man har ångest över något men inte kan/vill ta tag i det så man utvecklar tankar/handlingar för slippa ta tag i grundproblemet. 2 man kan få ocd som är namnet på tvångstankar/handlingar av halsflussbakterier det är oftast dom som behöver både terapi oh medicin för bli helt besvärsfria. Så sök hjälp terapeuter är vana vid sådana här tankar du är inte ensam

Comment

Lilla vän ❤️ Säger det med all kärlek!! En människa har förmåga att förlåta allt! Älska dig själv, förlåt dig själv. Spelar ingen roll vad du gjort eller om du gjorde det medvetet eller inte. Vi har alla gjort saker vi ångrar, det är ok! Det hör till, när man är människa.

Ta chansen att få hjälp! Bästa tipset jag har är att du tar kontakt med ungdomsmottagningen på orten där du bor. Gå in på www.UMO.se
        Finns säkert möjligheter att prata med ngn anonymt via chat och telefon, så får du testa hur det känns att säga din hemlighet till någon. På umo kommer du att mötas av förståelse, det är jag övertygad om.

Upp med hakan! Det ordnar sig💜

Comment

Tack för svaren, det betyder så mycket.
          Ska verkligen försöka ta mig modet till att söka hjälp.
          Jag ska kämpa på så gott det går. Tack tack tack🙏🏼

Comment

Det ordnar sig vännen du har hela livet framför dej! Det är svårt att vara barn och ungdom och det blir alltid bättre när man har blivit äldre! Många kan nog instämma att det mycket jobbigare som barn och ungdom och att det blev mycket bättre som vuxen!

Comment

Working...
            X