Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gått in i väggen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gått in i väggen?

Jag lever sen 3 år tillbaka tillsammans med min tjej i en lägenhet i xxx. Under dessa 3 år har vi tagit hasch vardagligen inkl. div. droger på helger. Sen 1 månad tillbaka slutade vi båda då jag flertalet ggr påpekat att barn finns inte med på kartan så länge droger är iblandat. Observera att barnlängtan kommer inte från min sida. Innan vi träffades tog hon tyngre grejer och jag mitt fån som varit ren i ungefär 1 år från rökandet hade inställningen att om jag kan bli ren så kan hon. Nu har vi trotts allt lyckats hålla oss borta från det i en månad men hennes depression tar musten ur mig. Ena dagen jag kommer hem sitter hon och gråter, nästa extremt glad som senare går över till raseri. Det skiftar mellan dessa känslor och det är aldrig något där i mellan. När vi väl bråkar så ger hon sig aldrig. Hon kan haka upp sig på något som hände förr en vecka sen och sen fastna. Och nu menar jag verkligen fastna! Det går så långt att jag skriker på henne att lämna mig i fred men hon slutar inte. Jag får till och med låsa in mig på toaletten och då kan hon stå och banka i 20 min tills jag öppnar. Förra veckan tappade jag dock tålamodet och sa att jag klarar inte av det längre. Hotade henne med att jag kommer ta till våld flertalet ggr och då står hon och hånler mot mig precis som hon vill att jag ska slå henne. Jag låser in mig och hon bankar och tillslut får jag nog, öppnar dörren, och knuffar henne. Givetvis mår jag skit nu då min låtsas fassa vardaligen pryla min mor när jag var liten och jag ser givetvis kopplingen mellan honom o mig. Den här ångesten har jag inte haft sen jag var 14 och precis hade börjat dricka sprit och slogs med allt o alla.

Jag tvivlar starkt på att hon enbart lider av depression. Kan någon hjälpa mig förstå vad det är för sjukdom hon lider av?

Jag känner mig helt jävla maktlös och hur mycket vi än kommer fram till hur vi hädanefter ska hantera våra bråk så ta mig fan är hon tillbaka på ruta ett dagen efter.

Comment

L Ä M N A!!

Comment

Troligen borderline, som förgående säger lämna omgående, hon behöver professionell hjälp

Comment

Kanske detta är politiskt inkorrekt men....

Akta så att ni inte blir med barn!

Det verkar ju inte vara en direkt harmonisk miljö.

Comment

Naturligtvis så ska du lämna relationen.

Tänk dig att ha barn med henne. Det går ju bara inte.

Jag vet du älskar henne och att du förmodligen är rädd för ensamheten. Men en relation är mer än kärlek, det är så mycket mer som ska stämma för att det ska fungera.

Blunda och tänk dig att ni fått barn. Hur hon får utbrott även framför barnet. Att få barn tillsammans gör också att hon känner en större makt över dig och det kommer att bli ännu värre än idag, hon släpper verkligen fram hennes mörker. Hur du till slut tvingas avsluta relationen och hon medvetet försöker sabotera ditt umgänge med ditt barn eller på annat sätt plåga dig som "straff" för att du inte gör som hon vill. Du kommer ha år av plåga.

Om detta inte var hennes beteende när "självmedicinerade" med droger så vet du ju nu att detta är den hon är. Du ser ju hur lite hon bryr sig om att du lider, allt handlar om henne och hennes behov.

Jag är ingen expert. Jag tror bara att om du fortsätter relationen så kommer hon göra dig till någon du inte vill vara, du kommer till slut hata dig själv. Och om skaffar barn tillsammans så gör du ditt livs största misstag som då kommer att vara en plåga för i alla fall 20 år framåt.

Comment

Förbliranonym! Mina vänner sa att jag skulle skita i en person som folk säger åt dej i den här tråden att lämna henne och jag lyssnade för stunderna som var bra ibland var så bra och jag ångrar vid djupet av mej själv att jag inte lyssnade på mina vänner att lämna den här människan som är lik din flickvän för det blev värre tillslut vakna jag en natt att hon höll en kniv mot mej! Och så och det hände massa sjukheter och tjafs och bråk!

Det som var grejen att innan jag träffa den här människan varna alla mej för henne men jag lyssnade inte! Vilket jag oxå ångrar mest i livet!

Kort sagt gör inte samma misstag som jag gjorde att jag inte lyssnade på alla varningar innan och mina vänner som sa lämna den här personen ifråga för det kommer bli en värre plåga när det har nåt sitt klimax då hon totalt tagit över helt och hållet!

Så verkligen lyssna på människorna på den tråden dom vet vad dom pratar om och lämna henne innan det är försent!

Comment

Working...
              X