Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Komma vidare efter otrohet misshandel

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Komma vidare efter otrohet misshandel

Hej! Har ett förflutet där min partner var otrogen och när jag konfronterade denne så fick jag stryk. Hur ska jag kunna lita på någon nu, minsta lilla så blir jag misstänksam, ifrågasätter och beter mig illa i nuvarande förhållande. Känns inte kul, när min nya säkert gör allt för att inte såra mig. Någon som har tips verktyg hur göra när dessa tankar och beteende kommer över mig?

Genom att bearbeta det du varit med om, det tar lite tid men du kommer kunna lita på folk igen. Vissa klarar av att göra det jobbet själva och andra kan behöva lite hjälp av terapeut beror på många faktorer och om man tex har tidigare svek i bageget mm som kanske ochså är obearbettade.
    Det är inte konstigt du reagerar som du gör efter det du varit med om det är en naturlig reaktion, men det kan sätta käppa i hjulet för kommande relationer. För det första, måste du lära dig att inte kräva att den andre ändrar sig för din skull och ditt mående. Och även inse att du har problem, det är du som måste jobba med dig själv (fast av ditt inlägg att döma så verkar du fattat det) .
    Svartsjuka kan va gulligt i början av relationen men ganska snabbt kan det växla över till att den andre känner sig kontrollerad mm och då är det inte så gulligt längre.
    https://jonasgadeblogg.wordpress.com...-var-relation/Tror denna artikel kan ge dig bra tips och råd, finns fler artiklar om ämnet i denna blogg

Comment

Var öppen i din nya relation.
      Berätta vad som hänt och berör ämnet att du kan komma att känna igen vissa mönster i din nya partners beteende.
      På det viset öppnar du för att föra en vuxen och tydlig dialog när någon situation närmar sig något som du känner igen från tidigare.

Enligt min mening är det ett bra sätt att bygga ömsesidigt förtroende, så att man kan kommunicera på ett kreativt sätt och behålla respekten för varandra.

Jag och min nuvarande fru hade ett sånt samtal ganska tidigt i vårt förhållande.
      Det har också gjort att vi kunnat lyfta enstaka situationer som varit förvillande lika situationer vi båda känner igen sedan tidigare.

Hon med en orolig och utåtagerande man och jag med en otrogen sambo.

Comment

Working...
      X