Announcement

Collapse
No announcement yet.

PTSD

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PTSD

Någon som lider av ptsd? och av krampanfall pg. av detta? Psykogena icke-epileptiska anfall. Vad har ni fått för hjälp och speciellt med krampanfallen?

Jag diagnostiserades nyligen med ptsd, tidigare hade jag mardrömmar varje natt men sedan har de minskat och minskat. Nu har jag istället börjat få krampanfall, det började med käken, hackade tänder, sedan började jag krampa kraftigt i armarna, i händerna och det ryckte i axeln och i ryggen. Nu har kramperna även förflyttat sig till nedre delen av kroppen, kraftiga kramper i magen, det rycker och skakar i benen, fötterna och i höften men mest är det höger hand och arm som ballar ur. Det fortsätter krampa i flera timmar, det kommer och går. Efteråt har jag ont i kroppen och blir alldeles matt.

Jag försöker lära mig att kontrollera kramperna genom att koncentrera mig på in och ut-andning och att leda bort fokuset, men är inte säker på att det är det bästa, kanske är det bättre att låta det komma så går det över fortare? Hade ett anfall som kom och gick från klockan 13 på dagen tills att jag somnade runt 02 på natten. Fick ett till anfall dagen därpå, (mitt senaste anfall) och det fortsatte morgonen därpå. Det här var i går morse, lyckades somna om och sedan slutade kramperna men jag har haft en spänd känsla i armen sedan dess och en känsla av att det kan börja krampa när som helst igen. Isolerar mig pga detta och är rädd att få ett anfall ute bland folk eller att det ska bli något typ av permanent tillstånd...

Vet att en inte ska självdiagnostisera men jag tror att det är ett icke-epileptiskt anfall i och med att det bryter ut då något påmint mig om trauman och det faktum att jag är fullt medvetande vid anfallen. Bör jag ändå gå till läkare för att se att det inte är något annat ?

Mitt första inlägg här, tack för svar

Man ska alltid utreda kramper. Om nu kramperna är ptsd relaterade så kommer de försvinna när du bearbetat det som föranlett ptsd:en men som sagt alltid bra ändå kolla dig fysiskt.

Comment

• BlackPony
      BlackPony commented
      Editing a comment
      Mjo, visste väl svaret på frågan redan. Önskade väl att någon skulle säga att det inte behövs bara för att jag känner mig otaggad att gå till läkaren hehe
Working...
X