Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Inlägg som försvinner

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inlägg som försvinner

Hej!
    I min tråd http://www.terapisnack.com/forum/inf...n-otrogen-igen har jag fått svar från en annan medlem (knet99). Det fick jag igår eller förrgår. För någon anledning har det svaret försvunnit och jag skulle väldigt gärna vilja ha det.

Så två frågor;
    Går det för er att återskapa och skicka det till mig?

Varför blir det så här? Vad beror det på?

Tacksam för snabbt svar!

samma sak har skett i en av mina trådar, och från samma person. Dock finns alla gamla svar från Knet99 kvar så det är bara det sista som är borta. Kanske har Knet99 bett om at få ta bort?

Comment

Hej veligajag!
      Nej, jag har frågat knet99. Han påpekade också att det händer lite då och då att inlägg försvinner, dock utan hans inblandning. Verkar som att det finns lite små issues i systemen. Tyvärr gick detta inlägget inte att hitta. Hoppas på att admin kan svara på det och kanske rädda meddelandet.

Ha en skön dag!

Comment

Nej Knet har inte bett få de borttagna, de ända inlägg som tas bort är spam. Så när spam skulle tagits bort måste Knets inlägg råkat följa med kan inte se någon annan anledning. Det är beklagligt men kan tyvärr inte återställa det som hårdraderats. Jag är ledsen

Admin

Comment

• knet99
          knet99 commented
          Editing a comment
          Det går inte att mjukradera istället, även SPAM? Och sedan någon gång i månaden gå in där och hårdradera? På så sätt skulle det gå att ta ta tillbaka inlägg som försvunnit av misstag.

Originally posted by admin View Post
        Nej Knet har inte bett få de borttagna, de ända inlägg som tas bort är spam. Så när spam skulle tagits bort måste Knets inlägg råkat följa med kan inte se någon annan anledning. Det är beklagligt men kan tyvärr inte återställa det som hårdraderats. Jag är ledsen

Admin
        Detsamma hände mig för några veckor sedan och då försvann riktigt måååånga inlägg. Den händelsen blev tyvärr lite av spiken i likkistan för min del och fick mig att i stor utsträckning tappa både sugen och tron på det här forumet.

Jag har så många gånger påtalat detta ändlösa problem med spam och det enda som i förlängningen händer är att seriösa inlägg ryker en masse...istället för att den där ständigt upptagne "teknikern" skulle få tummen ur och ta ett allvarligt tag i de till synes "olösliga" tekniska problemen här.

Det här forumet verkar tyvärr ha spelat ut sin roll i stor utsträckning, åtminstone som det sköts i detta nu. Vilket är väldigt tydligt när man ser på aktiviteten här
        Last edited by RoughTimes; 2017-08-31, 21:24.

Comment

Instämmer med föregående talare. Jag har sysslat en hel del med IM och att sätta upp och sköta ett forum är inte speciellt svårt. Om det ska hålla på så här ska vi kanske starta upp ett nytt forum istället. Det här verkar ju vara mer eller mindre döende.

Comment

Att driva och sköta ett fungerande forum är lätt, men så är inte fallet här. Och tyvärr kan jag inte göra något åt det pga bristande kunskap och jag har inte heller pengar att anlita någon att hjälpa mig. Det är minst lika frustrerande för mig (om inte värre) som för er medelmmar och det känns inte bättre av att hela tiden höra hur lätt det är och läsa trådar om hur dåligt allt är tro mig om jag kunde hade jag fixat forumet för länge sen så att allt funkar som det ska. Men utan pengar är jag låst.

Comment

Förstår att det inte är lätt, speciellt som forumet inte genererar några pengar och då inte finns pengar att anlita någon.

Och att driva ett forum handlar inte bara om teknik utan också trist rutinjobb att hantera spam. Men också om avväganden om ska ingripa i olika situationer som uppstår, som "mobbning" och annat.

När det förrförra chatt-systemet på Terapisnack bröt ihop så öppnade jag på eget initiativ en chatt och bjöd in medlemmarna. Drev det något år. Och även om tekniken höll ihop (endast lite prestandaproblem ibland vad jag kan minnas) så tog det på mig rätt hårt. Känslomässigt. Då det uppstod situationer där medlemmar for illa och jag behövde ingripa. Men samtidigt måste tänka på att även den som kanske gjort fel inte mår bra, och därför var tvungen att gå väldigt varsamt fram.

Nu är inte den roll jag hade samma roll som Admin har här, men utifrån de erfarenheterna har jag full förståelse för att det kan vara rätt tungt att hantera den rollen.

Jag vet du inte skrev för att tigga snälla ord eller tacksamhet. Men du har min tacksamhet för den tid och engagemang du lägger ned på Terapisnack vare sig du vill det eller ej

Comment

• admin
                admin commented
                Editing a comment
                Tack Knet

Hej alla!
              Jag vill bara be om ursäkt!
              Jag får känslan av att min fråga från en okunnig, fick lite oanade proportioner.

Jag menade absolut inte att klaga på forumet eller på ses funktioner. Jag har inte varit medlem länge nog för att upptäcka en massa fel. Jag undrade bara om det hick att rädda ett inlägg som hade försvunnit.

Jag har full förståelse för att det inte är lätt att driva och administrera ett forum och dessutom lösa eventuella underliga problem som verkar uppstå.
              Jag tycker, efter min korta tid här, att forumet och funktionerna är bra och anser att du Admin gör ett jättebra jobb. Jag tillhör absolut en av de som ser arbetet du lägger ner och ör tacksam för att du gör det.

Comment

• admin
                admin commented
                Editing a comment
                Det var inte dig inlägget var riktat mot utan de som inte har hela historien för sig om forumet och som bara klagar hela tiden och verkar tro att jag skiter i forumet och säger hur lätt allt här. Självklart har du rätt ställa frågor om det är något du undrar över eller inte förstår.
            Working...
            X