Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orkar inte med sambon

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Orkar inte med sambon

Jag
    Vet snart varken ut eller in. Min sambo och jag har vart ihop i 12 år vi har 2 barn hus på landet och allt man kan önska typ. Men jag orkar snart inte med människan. Han är lat. Men framförallt är det hans värderingar. Har tror att bara för att vi är ett par har han rätt att i tid och otid ta på mig, han slänger fram kuken för jag ska suga både nu å då barnen kan ca i rummet bredvid. Han e inte speciellt intresserad av att umgås med oss som familj. Han kopplar allt till sex det kan va min familj mina kompisar jag jobbar på olika sätt med människor och då kan han fråga om dom jag jobbat med. Men där går min gräns och då har han mage att bli sur. Jag känner innerst inne att jag inte kan ja det såhär men vill ändå inte såra honom eller riva upp barnens vardag.

Blev chockad när jag läste dit ''brev''!Först funderar jag varför är han lat har han/ni alltid haft det så här?Inte först om att han slänger fram ''grejen''..för det är ju en kränkande mot dig nästan en våltäkt.Som jag ser på erat förhållande så måste han få hjälp.Inte imorgon idag.Anmäl honom el först ska du ju berätta om han ber dig gå ned på ''grejen''så berätta att du inte VILL.Har du berättat att HAN verkligen gör ngt FEL! ? ,-)

Var inte för snäll mot dig själv

Mvh!

Comment

Originally posted by Strangeway View Post
      Blev chockad när jag läste dit ''brev''!Först funderar jag varför är han lat har han/ni alltid haft det så här?Inte först om att han slänger fram ''grejen''..för det är ju en kränkande mot dig nästan en våltäkt.Som jag ser på erat förhållande så måste han få hjälp.Inte imorgon idag.Anmäl honom el först ska du ju berätta om han ber dig gå ned på ''grejen''så berätta att du inte VILL.Har du berättat att HAN verkligen gör ngt FEL! ? ,-)

Var inte för snäll mot dig själv

Mvh!
      Ja har berättat att jag tycker det är fel. Men då blir han arg och ledsen och förstår inte varför jag e så ointresserad av sex. Men efter alla år av att vara honom till lags har jag tröttnat lite.

Comment

• Strangeway
        Strangeway commented
        Editing a comment
        Lite?Vill inte verka för på..Men det kanske är dax att han får vara själv med sin ''grej''?Ja för allas bästa.

När vi försöker ta upp saker med vår partner el andra blir det lätt att vi säger du gjorde fel, du sa, du gjorde dvs det blir idirekt anklagande och den andre går då lätt in i försvar. Testa att nästa gång säga när du gör x så får det mig att känna/reagera/tycka (vad det nu är ) jag skulle vilja ........ då har du berättat hur du känner/tycker och det blir inte anklagande då du utgått från hur det för dig att reagera.

Tex: Jag tycker det är tråkigt att vi som familj så sällan umgås tillsammans och hittar på saker, jag skulle vilja att vi en gång i veckan har en familjekväll då vi umgås alla i familjen och gör något kul.

Vi har alla olika behov av beröring för en del är det viktigt med ständig beröring för andra räcker det med beröring lite då och då. Detta är något man får prata om om ens behov är väldigt olika och man får respektera varandras behov och jämka för att båda ska må bra. Tex skulle jag aldrig kunna va i hop med någon som alltid vill sitta klistrad på en varje kväll i soffan och gulla ibland helt ok men inte alltid. Det är sådant man måste kunna prata om i en relation. Vet många som skriver som du man stannar för barnen men det man ska tänka på är att ni är era barns kärleksskola dvs det är ni som lär dom hur en relation ska vara. Som om lever med en man som inte respektera dig så är det även det du indirekt lär dina barn. De kommer lära sig att det är inte viktigt att respektera sin partner el tvärtom att den jag ska leva med mig får behandla mig med respekt och kommer markera direkt mot sådant betende. Plus barn märker mer än vad man tror de märker om du tex går runt och känner dig olycklig. Så ska du stanna kvar i denna relation ska det vara för att du lever med en man som behandlar dig med respekt och som älskar dig inte för barnens skull. Gå in på Lovetestnow, är ett stort relationstest du kommer få ut mellan 70-100 sidor om din relation både sådant som är bra och dåligt.

Comment

Jo, dels behöver ni prata ut om familjen och hur du upplever honom. Kanske går han i försvar först eller blir ledsen. Men om tur så kommer han att tänka efter och försöka gemensamt förändras.

Sedan så tycker jag att du ska förklara att för dig är sex något som kommer av att du mår bra, ni har det bra, och att du då får "lust". Så länge du upplever honom som lat och oengagerad så kommer du inte att ha sex med honom eller "hjälpa honom" med att ge honom tillfredsställelse.

Men innan du ställer kraven och slutar utföra "sexuella tjänster" (förstår inte varför du gjort det innan heller) så är det bra om du funderar på vad du egentligen vill? För låt säga att han mirakulöst förstår och går till handling. Föreslår och ordnar med utflykter med dig och barnen, ordnar barnvakt och fin utekväll på restaurang osv. Och du då fortfarande känner att du är trött på honom så kan han uppleva sig sviken och att du "lovat" honom att om han bättrar sig så ska allt bli bra igen.

Så ta en extra funderare om du verkligen älskar honom och vill längre? Kanske är relationen över? Eller är det bara gupp i vägen som om de tas bort så tror du på relationen igen?

Nu vet jag inte hur illa det är men det bästa för barnen är inte alltid att hålla ihop. Dels så känner de saker, att saker inte är som de ska. Och de är också skuldmagneter och tar gärna på sig skulden om de känner att det inte är bra. Och till det så sätter ni exempel för framtiden, deras tro på vuxenlivet och relationer präglas av er relation.

Jag är ingen expert, bara några funderingar.

Comment

Tack alla för bra tips och råd. Jag tror efter läst lite att han även är lite sexmissbrukare men förstår att jag inte kommer kunna säga det till honom.

Comment

Ja ngt knas är det med honom men det behöver inte betyda att han är en sexmissbrukare!Han tar ut det med sex och provoserar får en viss form av MAKT.Han behöver få hjälp.
            Lycka till och styrkekram!

Comment

Working...
            X