Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krossat hjärta, brutaldumpad

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krossat hjärta, brutaldumpad

Hej alla!
    Jag är en tjej på 22 år som för tre dagar sedan fick ett samtal från killen jag trodde jag var mitt livs kärlek.. han ville gå vidare. Utan mig. Gav mig knappt någon förklaring över huvud taget.
    Vi har varit tillsammans sen jag var 18 år men träffades när jag var 17, han är ett år äldre än mig.
    Vi hade världens finaste förhållande, bråkade nästan aldrig och hade samma intressen och kom så bra överrens med åsikter och värderingar.
    Är fortfarande i chock, kan inte förstå att detta faktiskt hänt. Varför? Hur går jag vidare?
    När en kompis frågade mig vad som hände mellan oss, så fick jag en panik känsla. Varje gång jag tänker på att jag aldrig mer kommer få krama eller pussa honom, känns det som att jag ska få en hjärtinfarkt..
    snälla någon, hjälp. Vad gör jag? Hur tar jag mig vidare? Hela mitt liv håller på att rasa och det känns som att mitt hjärta är i miljoner bitar..

Nej, det går inte att förstå. Att nyss så var ni två, som ringde och berätta hur dagen varit, träffats och laga mat tillsammans, krypit ned i soffan och känt varm hud mot varm hud. Närhet och värme. Hur skulle någon kunna hantera att allt detta helt plötsligt ryckts bort?! Och som det låter, utan förvarning?!

Kanske har han ingen förklaring, är kanske mer en känsla än något han kan sätta ord på. Eller så vill han inte berätta. För att något han vill dölja eller att han inte vill såra dig. Det är en maktlöshet att varken få en förklaring eller att inte kunna påverka hans val.

Det måste nog få göra ont en tid. För att det just var så mycket fint. För att du och han älskade varandra så mycket. För att det var stort.

Det finns inte mycket tröstande att säga. Naturligtvis så kommer du att komma ut på andra sidan efter en tid, men det förminskar inte smärtan nu. Du vet också att du kan älska någon och att du fått uppleva något fint du alltid kommer att bära med dig, men det förminskar inte heller smärtan nu.

Jag är ingen expert, bara så ledsen att det hänt dig.

Comment

Förstår verkligen det just nu känns förjävligt men du kommer komma genom det även om det inte känns så just nu. Det kommer göra ont ett tag men du kommer komma över det. Det viktigaste nu är att ha folk att prata med om det som hänt, har du det? Tyvärr ibland får man inga besked inan det tar slut el förklaring och man får försöka aceptera det hur ont det än gör.

Comment

Working...
      X