Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bedragen man hjälp!!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bedragen man hjälp!!

Hej på er som orkar lyssna och kan ge mig råd.
    jag var lyckligt gift fram tills för en vecka sedan, har varit tillsammans med min fru i 11år och har 2 barn.
    det hela började med en AW för drygt en månad sedan, efter den började hon agera mer konstigt, kallare och mer telefon intresserad.
    hon var hemma som vanligt och inget var konstigare än så. sen har hon yoga direkt efter jobbet på onsdagar, men något kändes fel.
    jag började kolla hennes telefon eftersom jag såg ett namn som jag inte kände igen, detta nr ringdes vid tre tillfällena på onsdagar under Yoga tiden.
    jag frågade henne om vår kärlek och hon bekräftade den, alltså inge panik, men förra onsdagen så kom hon hem och gick upp till barnen och jag tog telefonen för att kolla.
    japp numret var där som de två andra gångerna, alltså samma tid som yogan. på kvällen ville jag säga något men vågade inte eftersom hon såg mig djupt i ögonen och sa att hon älskade mig.
    men på morgonen efter ingen sömn konfronterade jag henne och hon sa direkt att hon träffat en man och att det var slut. Inget sexuellt hade hänt men ömhet hade skett under dessa möten.
    hon valde att avsluta det själv för att satsa på mig och familjen, vi har diskuterat detta väldigt mycket och hon säger att det hon vill är oss och mig.

Men jag lider , jag gråter jag vet inte vad jag skall göra, hur kan jag lita på henne igen?
    jag älskar henne så mycket och kan inte förlora henne, jag är så vilsen.

// En fruktansvärt ledsen man

Du kan aldrig få tillbaka den där perfekta tilliten du hade innan, men du kan bygga upp ett nytt förtroende för henne med lite tid.

Men just nu måste ni båda typ börja om, se det som ni börjar dejta igen, som ni hade haft ett uppehåll i ett par år och kände för att återkoppla. Vill hon satsa på dig och du vill hålla fast vid henne, så ge er ut och skapa nya minnen, ex bryt hela vardagsrutinen, möblera om hela huset osv. Bygg massa nya starka minnen så ni får upp den där elden inom er igen, där ni känner att det är ni mot världen. Och tala med varandra om det är något som gnager på hjärtat, än att ni låter hjärnspöken fabricera historier.

Om ni båda vill återkoppla och leva ihop, så kommer ni kunna ta er vidare.

Comment

Jag förstår att du är ledsen och besviken men ta inga avgörande beslut nu. Tänk lugnt och sansat igenom vad som hänt. Din fru har under en kortare period blivit uppvaktad och fått känna sig åtråvärd av nån annan. Efter ett tag inser hon att den andra inte var nåt att ha och avslutar innan det hänt nåt mera. Hon kommer hem och säger att hon älskar dig. Hon väljer dig och barnen istället för vem det nu var. När du konfronterar henne talar hon direkt om vad som hänt och hon har lämnat sin telefon framme utan att hålla den gömd för dig. Du å andra sidan snokar i hennes telefon!?! Kan du ha brustit i att ge din fru positiv uppmärksamhet eftersom hon för ett tag blev frestad av den andre? Som jag ser det var det här en prövning som är väldigt positiv till din fördel, även om det såklart är jobbigt för dig nu men det var du som blev "vinnaren" till slut. Vad du ska göra nu är ditt beslut, vill du splittra familjen med allt vad det innebär eller förlåta och gå vidare. Din fru har gjort sitt val, vad gör du? Tänk igenom detta noga innan du bestämmer nåt. Det finns inget som tyder på att du skulle behöva förlora henne pga detta, snarare har det förstärkt er relation. Men det är min åsikt, det finns säkert andra som tycker annorlunda.

Comment

• lamar760
        lamar760 commented
        Editing a comment
        tack så mycket, jag tror och hoppas att hon stannar hos mig, men mina mörka demoner jagar mig natt som dag, hur får jag bort dom

När man är otrogen oavsett om det är emotionellt el fysiskt så är det svar på att något i ens liv är fel och el ens relation. Det man inte får i relationen söker man utanför. Det går att komma tillbaka till varandra igen men då är det fullständig ärlighet er emellan som ska gälla både med vad ni gör och känner. Ibland kan man behöva gå till någon gemensamt att prata ut. De som överlevt en otrohet och verkligen har rätt ut det sinsemallan får oftast en ännu bättre relation efteråt. Men som sagt det kräver att rensar ur allt i relation och att man tillslut bestämmer sig för att alltid vara ärliga mot varann och att båda är villiga på att jobba med relationen. Men man får räkna med att det tar tid inan alla känslor lägger sig och det kommer även ta tid att bygga upp tilltron igen.

Comment

Vi kan egentligen inte lita på någon, men vi väljer att lita på någon för att alternativet inte kan fungera. Du kan inte vara i en relation utan tillit.

Detta måste få ta tid. Och hon måste acceptera att du behöver en period där du kanske ställer obekväma frågor till henne eller måste få ventilera dina känslor. Det är det pris hon måste vara beredd att betala.

Du får också vara beredd på att på vissa frågor har hon inget svar. Hon vet inte. Risken finns att när hon ser din smärta och behov av svar så hittar hon på något som hon tror du vill höra. Vilket du genomskådar och blir ännu mer sårad. Så var beredd på att alla ord inte är de du ska hänga upp dig på. Försöka se bortom orden, se hennes vilja och kärlek.

Du kan aldrig få en tillräcklig försäkran att valet att välja dig är för att hon vill det och för att hon älskar dig så mycket. Det kan i värsta fall vara så att hon väljer dig för att bekvämast, för är rädd för det nya, för att han inte ville gå vidare eller något annat.

Men det kan också vara så att efter 11 år så behövde hon något så mycket att för henne kändes det inte som att hon hade något val. Fel mot dig, fel på så många sätt. Men känslomässigt behövde hon kanske få "testa" sina känslor.

Men nu när doppat tårna i vattnet vid strandkanten insett hur mycket hon älskar dig och hur mycket hon vill vara i den relation hon har. Att testa känslorna mot någon annan gjorde henne starkare i att kunna fortsätta 11 år till, eller 22, eller för alltid med dig. För hon vill. För hon inte tvekar längre.

Så du måste till slut välja vad du vill tro. Svårt och just nu så river såret som eld. Och oron att det inte är över eller att det kommer att hända igen.

Men alternativet, att ständigt vara på din vakt, att ständigt misstro, kan inte fungera i längden. Ingen klandrar dig så klart för om du inte kan lita på henne igen. Men du har valet, du kan välja att lita på "den hon är nu".

Så så ledsen att detta drabbade dig. Jag tror ingen som inte själv varit i den situationen kan förstå hur det känns. Att den som du älskar så, den som du är så nära, den som ser dig rakt in i ögonen och du känner själslig gemenskap med, kan svika så. Att kunde ljuga så för just dig.

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

"Mina mörka demoner jagar mig dag som natt, hur får jag bort dom?"
          Gör först klart för dig vad demonerna "säger" egentligen och bemöt dom sen med logiska/rimliga svar. Tex: Hur kunde hon svika mig så? - Ingen är perfekt, varken jag eller min fru. Att bli uppmärksammad av nån annan känns bra för vem som helst men min fru insåg ganska snart att ett liv med mig och barnen var mera värt än den ytliga uppvaktningen.
          "Hur ska jag kunna lita på henne, tänk om det händer igen?" - Dessvärre har vi inga garantier för nånting här i livet, vi vet inte ens om vi lever nästa dag. Men som Knet99 skrev så kan vi välja om vi litar på någon eller inte. Väljer du att inte lita på henne så kan du se fram emot ett liv i misstänksamhet och oro som förstör tillvaron för både dig och henne. Väljer du att lita på henne kan ni ta tillvara på varje dag tillsammans och ha det bra med varann.

Kan det vara så att dina demoner är både det förflutna och framtiden? Istället för nuet, idag?
          Ang det förflutna: Det som har hänt har hänt, det är inget som någon kan ändra på hur mycket man än ältar det. Det enda man kan göra är att acceptera händelsen, göra vad man kan för att förebygga att det händer igen (inte genom mera kontroll utan genom att själv vara en bra partner) och gå vidare.
          Ang framtiden: Genom att ta ut nåt i förskott som kanske aldrig kommer att hända förstör man det som idag skulle kunna vara bra. Gå inte i den fällan! Skulle det hända nåt i framtiden så ta itu med det då, inte nu.

Comment

• lamar760
            lamar760 commented
            Editing a comment
            jag vill inget annat än att tänka här och nu, men demonerna jagar mig på natten, varför, varför varför,.
            försöker hitta positiva saker men dom finns tyvärr inte, idag är min arga känsla att jag vill inte, jag kan inte tänka mig ett liv utan henne men det är svårt att ha ett liv med henne. försöker blicka framåt men jag tror att om ett år är jag skild.

Liknande sak hände med mig och mitt ex, vi försökte på nytt och hon bedyrade att det va mig å familjen hon ville satsa på.
          Min tillit kom tillbaka efter ett tag, men så fort hon började agera konstigt igen så försvann tilliten och jag kollade hennes telefon.
          Vilket ledde till sanningen att hon va på samma spår igen med andra killar.
          Jag personligen tror att har det börjat att hända snedsteg så kommer det aldrig att få tillbaka tilliten för den människan igen.
          Du ska lyssna på din magkänsla för den ljuger oftast inte om en person man kännt i 11 år.
          detta är min erfarenhet utav liknande situation.
          Försök skapa dig ett eget liv och inte leva genom henne och eran familj hela tiden.
          Det är mitt råd.

Comment

• lamar760
            lamar760 commented
            Editing a comment
            jag tror tyvärr också att det stämmer som du säger, jag vet varken ut eller in, jag skall skaffa mig ett eget liv, men just nu är det svårt.

• j_m
            j_m commented
            Editing a comment
            Jag vet att det är grymt svårt att bygga upp ett eget liv samtidigt som man vill göra allt för att inte förlora sin familj.
            Men jag tror att du lättare kommer behålla din familj om du har något eget också.
            Jag önskar dig all lycka för det är en riktigt jobbig sits du sitter i.

tack, livet är bättre nu

Comment

Working...
          X