Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vill inte äta

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vill inte äta

Jag har i hela mitt liv blivit mobbad pga att jag har varit lite större och inte varit docksöt. Detta pågick från 6 till det att jag slutade gymnasiet. Mobbningen har verkligen gjort så min självkänsla är så långt nere på botten så det finns inte.
    Jag beslutade mig för att gå ner i vikt så slutade äta så mycket sötsaker. Genom detta så gick jag ner 10kg. Så nu ligger jag på 63 kg. Men nu är det så att jag blir fruktansvärt avundsjuk på alla andra tjejer som min sambo har umgåtts och umgås med. Just för att dom är snyggare än mig. Det är sjukt jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra. Jag gillar god mat, men den här mättnads känslan man får gör att jag drar ner drastiskt på matintaget och vill inte äta alls Jag rent ut sagt hatar mig själv och vet inte vad jag ska göra för att få ordning på saker och ting..

Du borde koncentrera dig på din självkänsla istället för din vikt .
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Detta att du blir avundsjuk på dessa tjejer har med din självkänsla att göra om din självkänsla var bra skulle du inte ens fundera över dom. Så vad du måste göra är att bygga upp din självkänsla, sök hjälp hos terapeut så du får någon att ptata med och som kan hjälpa dig bygga upp din självkänsla. Även om du går ned i vikt kommer du ändå inte bli nöjd för din dåliga självkänsla kommer vara kvar

Comment

Jag var för smal enligt dom i min skola. och blev mobbad för det under hela min skoltid. "Åt som en häst" men gick ändå inte upp i vikt förrän jag var kanske 20.
        Så livet som smal är inte bättre..

Sen var jag för tjock enligt andra, när jag gick upp i vikt.. Så släpp det där med att anpassa dig efter andra. Jobba på din självkänsla istället för att försöka anpassa dig efter andra. Gör saker för att ta hand om din kropp, ditt sinne och din själ. Döm inte dig själv, det går att öva bort dömande negativa tankar om sig själv. Och en tanke kan göra så mycket skada. Så se till att inte göda din negativa bild av dig med negativa tankar, så det blir till en sanning, som egentligen inte är sann.

Din sambo har valt att vara tillsammans med DIG, och t o m BO tillsammans med dig !

Jag känner igen dina tankar och känslor. Mobbningen förstörde min självkänsla/självförtroende rejält. Men idag (äldre och klokare kanske?) har jag insett att
        jag måste jobba på att jag ska må bra, sluta anpassa mig efter andra, för det finns människor som kommer tycka du är för smal, för tjock, för kort, för lång eller hitta andra "fel" på dig.
        Och man blir ju tokig om man ska försöka gå efter vad andra tycker hela tiden. Deras problem, om dom ska döma människor och berätta hur dom tycker andra ska se ut.

Comment

• Annis92
          Annis92 commented
          Editing a comment
          Tack för det kloka svaret och jag förstår dig precis! 😊 det är bara det att det är väldigt svårt för mig att ta till mig det ni skriver. Jag förstår precis vad ni menar. Samtidigt som mitt huvud säger att varför ska jag nöja mig nu när jag kan bli bättre?
      Working...
      X