Announcement

Collapse
No announcement yet.

För små bröst..

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Är det rätt att våra skattepengar går åt detta?

Som en person som varken tycker om stora bröst eller att betala skatt så får jag nog tyvärr ge avslag på den

Skämt å sido så verkar du vara en väldigt klok tjej så du borde vara nöjd med dig själv istället för att lägga dig under kniven.

Comment

Jag tycker om alla slags bröst egentligen, tycker att de är vackra hur som, men personligen vill jag inte ha stora bröst. Om jag på något vis skulle operera mig skulle jag vilja ha en knapp A-kupa. Dels för att jag inte vill att det ska synas att det är opererat.

Men om en man föds med bröst, skulle det vara vettigt att skattepengar gick åt det? Var går gränsen för fåfänghet och missbildning? Eller födas utan ett öra, finger eller hår. Bröst har ju ingen direkt funktion i sig, mer än att ge mjölk under ammning, men trots detta är de en högt prisad kroppsdel i alla olika kulturer. Kan inte låta bli att känna mig "amputerad". Jag kan inte heller gå upp i vikt, för att det ser så oproportionerligt ut. Att vara spinkig är det enda som ser någorlunda vettigt ut.

Jag har nog tänkt så under de senaste åren, att jag borde vara starkare än detta. Men när man läser om att andra människor i mina skor får hjälp, sett bilder och jämfört, så förstår jag inte varför jag ska släpa runt på denna mentala stenen. Varför det är mitt ansvar "att arbeta med självkänslan" för att jag är så "klok och stark". Förlåt om jag låter absurd, men jag har ständigt så höga förväntningar på mig själv och ber aldrig om hjälp. Ibland skulle jag bara vilja sjunka ihop i en hjälplös hög och förvänta mig att någon tar hand om mina problem, strunta i stolthet och intellektuella fasader.

Om jag inte får hjälp på ett fysiskt plan, hoppas jag att jag får stöd på ett mentalt plan. Jag vill ju bara få hjälp att uppskatta min kropp och känna mig fri i den. Den är ju den enda jag har.

Tack för dina svar Kirby! (Hoppas inte dina skattepengar kommer att gå till mina tuttar)

Comment

Kanske får förtydliga att jag skojade, självklart ska du söka den hjälpen du känner att du behöver.

(Tyckte bara att din fundering kring skatten var kul, det är så sällan folk har sådan insikt)

God knows jag har kostat samhället pengar med mitt dåliga mående genom åren..

Sök den hjälp du vill ha men försök komma ihåg att det är ok att vara som du är också

Comment

Working...
        X