Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lesbisk

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lesbisk

Hej! Jag kände en vän förut, och berättade att jag gillade henne. Hon tog det först bra, blev glad av att se mig, men sedan när jag visade att jag Verkligen gillade henne slutade hon prata med mig. Såhär efter hand sa hon att hon inte visste hur hon skulle hantera att folk antog att hon var lesbisk. Jag respekterade att hon inte var det, men ville fortfarande vara hennes vän. Hon kanske rentav tyckte det var obehagligt att vara med mig om hon visste vad jag kände. Men i alla fall, det här var första gången jag stötte på någon som tyckte jag var äcklig för att jag är lesbisk. Det kändes inte bra när jag blev behandlad som en parasit typ... Hur ska man hantera sådana här situationer? Jag försöker att bara glömma, men jag kommer aldrig att förstå hur människor kan stöta bort andra på grund av kärlek.

Man måste ha förståelse för att omgivningen påverkar ens egna beslut om vad man tycker om HBTQ-världen. Speciellt om man inte kan ställa sig upp och säga vad man själv tycker om det hela.

När andra stöter bort en på grund av kärlek är den vanligaste anledningen att de försöker skydda en från omgivningen. Det hela skulle bli värre om omgivningen skulle fått reda på det hela och man kanske skulle kunna bli skadad av omgivningen beroende på hur bra de skulle vara på problemlösning.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Tyvärr finns det som som inte accepterar att det finns de som gillar samma kön som sig själv och som tycker det är äckligt. Hade en psykolog en gång som på fullaste allvar hävdade att det gick att bota de som var homosexeuella och att det var äckligt med homosexuallitet. Hade många diskussioner med honom om det men han hade sin åsikt klar och försökte få sin klienter som var homosexuella att bli "omvända" och tala om för dom att det de gjorde var äckligt, skrämmande och fruktansvärt kränkande

Du kommer tyvärr stötta på dessa personer som anser homosexualitet är fel/äckligt, det bästa du kan göra är att gå med huvudet högt och stå för det du är och tror på och umgås med folk som accepterar dig som du är. Sen är det så klart inte kul att känna att folk kan tycka den kärlek man har/känner är fel/äcklig.

Comment

Sa hon uttryckligen att du var äcklig?

Eller handlade det om vad hon var rädd för att framstå som?

Folk grupperar sig hela tiden utifrån hur de vill uppfattas,social status, kulturer, yrkesgrupper, speciellt om de är otrygga med sig själva. För de flesta (hoppas jag) brukar det växa bort och man uppskattar olikheter hos människor mer ju äldre man blir.

Hon hade kanske stött bort en kille likaväl om inte känslorna var besvarade, för att ingen skulle tro att hon var ihop med en viss typ av kille?

Comment

Working...
        X