Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur kan man bota homofobi?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hur kan man bota homofobi?

Hej!

Jag hade velat att de som har tankar kring hur man kan bota homofobi eller de som

har erfarenhet kring detta kan väl slriva en rad. Jag är tacksam för all hjälp.

Jag är bisexuell men min pojkvän är homofob. Jag vill bara veta hur en behandling kan se ut exempelvis?

Hei.

Ettersom han er homofob, tyder det på at han har homofile tendenser.

Så det er vel mye bedre for han å innse det, og være sammen med menn, og ikke undertrykke legningen sin.

At han har homofile tendenser tyder på at han har hatt en veldig svår barndom,

og behandlingen starter der. Det er veldig omfattende, og kan ta veldig lang tid.

Det er mye bedre for deg å finne en annnen mann som ikke har de problemene å slite med som han har.

For det vil bare dra deg nned, og du kommer aldri videre. Du må tenke på deg selv, ikke gi all din omsorg til ham. For det er du som trennger å gi deg selv omsorg nå.

Comment

Han har inte haft en svår barndom tvärtom han har haft en väldigt bra barndom. Jag vet att man ofta säger att det kan vara så att personerna själva är homosexuella men det tror jag inte.

Är det kbt terapi man går?

Jag vill veta om någon har varit homofob som har övervunnit sina rädslor.

Comment

Min åsikt är att man behöver inte alls ha kärlekskänslor för män bara för att man tycker illa om män som blir kära i män. Och det beror definitivt inte på att man har haft en svår uppväxt. Jag kan inte ens komma på en rolig spetsfundighet för att visa på hur felaktigt påståendet kändes hos mig.

Oj, vilken terapiform. Jag kan nog inte hjälpa dig där. Kanske RFSL kan hjälpa dig. Ämnet homofobi bör de tyvärr möta ganska ofta och kanske också i liknande relationer och med familjer. Så jag tänker bara att de bör veta , åtminstone till vem du kan vända dig till.

Jag hoppas det löser sig för er.

Comment

Hej!

Jag har själv ganska nyligen kommit ut som homosexuell med en mamma och pappa som var utmärkta homofober som också uttryckte sina tankar rakt ut. Det är ganska lätt att vräka ur sig kommentarer som man inte har så mycket information om, din kille kanske inte är så insatt i ämnet? Ofta hjälper det att prata sunt förnuft med personen i fråga. Jag försöker ta upp ämnet med mina föräldrar lite då och då just eftersom det är ett känsligt ämne.

Att gå i terapi för att man har homofobiska tankar och uttrycker sig dumt tror jag inte fungerar. Man måste ju vara öppen för en förändring, vilket man kan bli utan terapi i detta fall. Mitt tips till dig blir att försöka prata med din kille, du har ju lättare att ta upp ämnet nu när det är Pride i Stockholm. Jag vet inte vilken ålder din kille är i, men med lite allvarliga diskussioner så kommer ni nog långt.

Lite tankar från mig (som måste sova eftersom klockan ringer 3:20!)

Comment

Vi pratar om det ofta och det konstiga är stt han är väldigt öppen som person mot allt annat. Han säger att han inte har något emot det om det skuöle vara en kompis eller så, men han kan inte tänka sig det i en relation son han ska dela sitt liv med.

Han vill verkligen älska mig och vara med mig men han kan inte säger han. Hsn är lika upprörd o ledsen som jag. Han kan liksom inte släppa in mig bara för detta. Vi fungerar hur bra som helst i hop men han fixar inte att jag är bisexuell.jag vet att det måste låta jätte konstigt.. han har ringt tre stycken olika kontakter till "terapibehandling" i dag. Vi har ändå varit tillsammans i över rvå år, snart tre..

Comment

Jag skulle gissa att han känner sig hotad av att du också gillar tjejer. Det kanske blir svårare för honom att hantera vetskapen om att du helt plötsligt vill ha en tjej istället.

Hur som helst, önskar er all lycka. Det låter innerligt som han älskar dig eftersom han försöker få hjälp. Jag tror på er!

Comment

Working...
              X