Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kom ut för pappa - han klöv mitt hjärta.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kom ut för pappa - han klöv mitt hjärta.

Hej! Kom ikväll ut som gay för min pappa. Ringde honom och förklarade. Hans realtion blev helt annat vad jag trodde.

Han svarade "- det var tråkigt att det hände" frågade varför och han ville ha barnbarn. Min syster har kille och snart barn.

Alla vet min läggning utom mamma och pappa.

Sitter här och är orolig och ledsen över att han inte kommer gilla mig mer

Hej!

Jag tycker att du ska låta chocken för honom lägga sig lite.

Personligen ser jag inget fel att vara homosexuell/transa/bi etc.

Hade mitt barn (om jag får några) kommit ut hade jag varit helt okej med det.

Men dom flesta känner väl oron för ens säkerhet/eller inte inser att du kan adoptera.

Var inte orolig/ledsen.

Det viktigaste är att DU trivs med dig själv.

Kom gärna in i chatten/eller maila mig om du vill prata mer om det.

Jag tror att allt löser sig om du ger honom lite mera tid.

Puss och Kram

Comment

Håller med ovanstående skribent, ge han tid att smälta det du nyss berättat. Tror oxå han är orolig och ibland reagerar föräldrar helt fel. Det är för de blir oroliga och kan reagera med ilska/besvikelse.

Comment

Tack kära ni! Det betyder mycket! Jag blir lite trångsynt i dessa lägen. Blir arg och ledsen när jag har ett förtroende för honom att kunna berätta det djupaste jag känner.

Comment

Förstår att du känner så! Men ge det lite tid. Den generationen är väldigt "instängd". Min syster är gay och mina föräldrar (min pappa har precis gått bort men ..) är fantastiska! De har blivit en kämpe för dessa frågor, går gärna pride under "stolta föräldrar" etc etc. Tar alltid upp när hon hör något orättvist om det osv. Man blir automatiskt insatt om man har ett barn som är gay. Man inser att det finns tusen andra sätt för de att få barn t ex. Rent så kan det ju vara en straight (hatar dessa fack men..) som inte vill ha barn. Även då blir din pappa utan barnbarn om det nu är hans största skräck. Därför tror jag att det bara var något som kom ut. Som på automatik. Det är ju alltid det man hör folk säga först nästan :P Jag är säker på att din pappa will "come around". Jag tror att om han inte hade gjort det så hade han redan nu sagt att det var onormalt, att du inte var välkommen osv. Svårast brukar väl vara när religion är inblandat och det låter det inte heller som i det här fallet.

För det första: STOR eloge till dig! Nu kan det BARA gå framåt! Stor kram!

Comment

Uppdatering!

Min syster har har pratat med pappa idag. Han uttryckte sig att han aldrig har vari. Så besviken på mig. Jag har svikit honom. Han tycker det är så synd att han inte kan få barnbarn via mig.

Dagen är sjukt jobbig just nu. ...

Comment

Jag vet att det är svårt men försök hoppa ur situationen och gör den faktabaserad istället. Det hjälper ofta mig i situationer.

Är det så att du har svikit din pappa genom att du blir kär i ett visst kön? Svar: Nej, du kan inte svika din pappa, eftersom han inte är involverad i dina sexuella relationer (hoppas jag, haha!). Så svaret är nej, du kan inte svika din pappa genom Din sexualitet, eftersom den är DIN och inte hans.

Är det så att du inte kan ge några barnbarn till din pappa? Svar: Nej. För det första är borde inte ens påståendet vara kopplat till homosexualitet eftersom det finns så många straighta personer som absolut inte vill ha barn - dvs, inte ger sina föräldrar ett barnbarn. Så rent faktabaserat har det här inte med saken att göra då du som straight lika gärna kunde valt att inte skaffa barn. Dock, är det så ATT du vill skaffa barn är detta fullt möjligt i Sverige 2013.

Jag förstår att det är hårt och jobbigt just nu men du har kommit väldigt långt. Du är också en vuxen människa. Du förstår att du är värd respekt och kommer att behandla andra på detta vis. Glöm inte det. DU är bra. DU kräver respekt för DU är bra och GER respekt. Det är jobbigt men DU förändras inte som människa.

Comment

UPPDATERING!

Pappa med sin familj har accepterat min läggning, men de vägrar prata om det och de tror fortfarande att jag är hetero.

Jag försöker att inte bry mig om alla dess kommentarer, men ibland är det svårt.

Nu är det bara mamma och hennes familj som ska få veta.

Kram och glöm aldrig att ni här inne är änglar!

Comment

finns en bok som heter komma ut: historier från garderoben utav Anders Öhrman som hjälpte mig väldigt mycket när jag kom ut för mina föräldrar.

Ett litet intressant lästips

lycka till

hälsn krypto

Comment

Hej Kristoffer92!

Personligen tycker jag inte att din pappa och hans familj verkar ha accepterat din läggning. Hade de gjort det, hade de inte betett sig som de gör! Då hade din läggning varit något naturligt, och rent av en ickefråga, för dem, ungefär i stil med din hårfärg, e.d.

Vägen till acceptans kan vara lång för somliga. Vissa anträder tyvärr inte ens den vägen. Det är de allt för rädda för att våga göra.

Var rädd om dig!

Vänliga hälsningar,

Stratocaster

Comment

Måste hålla med, vad exakt har de accepterat om du inte får prata om de, de inte vill prata om det samt att de trot att du är hetero? :/

Comment

Working...
                      X